Největší herní svátek letos nikoho neoslnil. Nejočekávanější sci-fi Starfield děsí generičností

17. červen 2022

Jarda, Šárka a Lukáš se stejně jako široké hráčské publikum těšili na tradiční červnovou výstavu E3. Ta ovšem letos i kvůli obavám z pandemie nepřišla. Místo toho ji zasuploval notně rozdrobený týden plný streamů, kde se objevilo minimum drahých titulů pro střední proud, které letos extrémně ustoupily nezávislé produkci.

Pravděpodobně nejdražší a zároveň nejočekávanější hrou, která se v rámci falešné E3 objevila, bylo sci-fi RPG Starfield. Na něm studio Bethesda pracuje už přes deset let a je to patrné. Bohužel ne v tom pozitivním smyslu, ale spíše ohledně stále více zastarávající technologie v kombinaci s absurdní velikostí.

Starfield hodlá nabídnout přes 1000 planet, na jejichž povrch se můžete vydat, herní obsah má být ale z velké části pouze procedurálně generovaný a posléze vývojářsky kurátorovaný. A zatím na pohled působí neskutečně genericky, ať už herní náplní sestávající ze skenování či procházení standardních vesmírných základen obsazených standardními vesmírnými piráty.

Na ne-E3 se ale objevily i nové hry s vyšší dávkou originality. Všechny tři moderátory zaujala třeba ztřeštěná akce High on Life od autorů Ricka a Mortyho, kde hlavní roli hrají mluvící zbraně. Jarda se nemůže ubránit nadšení z nové Forzy Motorsport, v níž se bude jezdit na vymyšlených okruzích. Lukáše zas zaujala logická záležitost Cocoon se zářivými koulemi a Šárka zahořela láskou k hororu The Callisto Protocol a trochu kontrastně i k pohádkové adventuře, kde si zahrajete za Šňupálka z Mumínků.

Jakým českým slovíčkem se dá označit anglický termín body horror? A kdo se nejvíc těší na Diablo IV? Poslechněte si celý díl Questu o nadcházejících hrách, které se vyplatí hrát.

Spustit audio