Pandemická pauza Gamescomu neprospěla. Největší herní veletrh se musel obejít bez velkých pecek

2. září 2022

Šárka se vrátila z herního veletrhu Gamescom 2022, který se po tříleté pandemické pauze konal v německém Kolíně nad Rýnem. Ten spolu s ní navštívilo přes čtvrt milionu lidí, ale musel se obejít bez dřívějších vystavovatelských stálic, jakými jsou Sony, Nintendo nebo Activision Blizzard. Prostor vyniknout tak dostaly spíš menší tituly, na které by se jinak nejspíš nedostalo, pochybnosti o budoucnosti velkých herních akcí jsou ale nasnadě.

Mezi Šárčiny nekorunované hry výstavy se tak dostal kupříkladu znovu oznámený Dead Island 2, který od prvotního odhalení v roce 2014 několikrát vystřídal vývojářský tým. Pokračování akce, kde hrají prim zombíci, se ale navzdory názvu neodehrává na ostrově, nýbrž v kalifornském Los Angeles. Po osmi letech si asi málokdo dělal naděje, že by se z Dead Island 2 ještě mohla vyklubat dobrá hra. Šárku ale překvapila nebývalou brutalitou, smyslem pro detail (zejména možností porcování rozkládajících se oživlých těl) i překvapivě propracovanou grafickou stránkou.

Jedním dechem ale dodává, že by v kterémkoliv z předchozích ročníků Gamescomu z podobného titulu rozhodně nebyla tak nadšená. Spolu s detektivní adventurou Pentiment, střílečkou s mluvícími zbraněmi High on Life nebo soulslike vycházející z příběhu o Pinocchiovi, Lies of P, by se asi málokdy dostaly do užšího výběru těch nejočekávanějších her.

Faktem ale je, že velká vydavatelství letos buď neměla co ukazovat. Případně si svá největší oznámení šetří na virtuální akce pod vlastní taktovkou, kde mají větší šance si u internetového publika urvat dostatek prostoru i pozornosti. A navíc je bez pronájmu fyzického stánku vyjdou výrazně levněji.

Které hry z Gamescomu na dálku nejvíc zaujaly Lukáše a Jardu? Jak moc se na výstavišti řešila bezpečnostní opatření kvůli covidu? Poslechněte si celý díl Questu o Gamescomu 2022.

Spustit audio