Producent na červený Diplo(m) poprvé v Praze!

1. duben 2011

Thomas Wesley Pentz alias Diplo si vydobyl respekt už svými ranými EPíčky (ještě coby Dilplodocus) i jako člen proslulého dýdžejského tandemu Hollertronix, v jehož rámci penetroval většinu myslitelných žánrů. Missy Elliot, Eurythmics, Beethoven, všechno jedno; důležitá pro něj byla především potřeba svými mixtapy a mash-upy permanentně stimulovat posluchačskou pozornost.

Na tuto všežravou a přece koncízní estetiku Diplo navázal i svým dlouhohrajícím debutovým albem Florida, které vyšlo v roce 2004 na sublabelu Ninja Tune - Big Dada.

Nadšený ohlas zaznamenaly v polovině minulé dekády také Diplovy remixy pro celebrity typu Kanye Westa, Daft Punk, Becka, Robyn nebo Spoon. Poté, co se Timbaland propadl do totálního tvůrčího marasmu, propracoval se Diplo do pozice patrně nejvlivnějšího DJe a producenta počátku 21. století. Koneckonců: byl to on, kdo pomohl zpopularizovat regionální podoby taneční hudby jako třeba brazilský Baile funk nebo angolské Kuduro; právě on produkoval nejlepší tracky srílanské tygřice M.I.A. včetně hymny Paper Planes ověnčené nominací na cenu Grammy. Byl to rovněž Diplo, kdo umožnil dubstepu definitivně prolomit dveře amerického trhu a vtrhnout do mainstreamu, když na svůj label Mad Decent přitáhl problematickou ikonu jménem Rusko.

02323244.jpeg

Mezi jeho velké zářezy pak patří i znamenitá mixtape Top Ranking: A Diplo Dub (2008), k níž si přizval zpěvačku Santigold. V roce 2009 se Diplo spojil s houseovou producentskou legendou jménem Switch a spolu založili projekt Major Lazer. Tohle spojenectví následně vykrystalizovalo v album Guns Don't Kill People Lazers Do, které kritiku i publikum omráčilo smrští futuristického dancehallu.

V posledních měsících Diplo pokračuje v ohledávání a propagaci netradičních malých scén po celém světě - svou pozornost momentálně zaměřil mj. na lokální styl Bounce, jehož kořeny sahají na počátek 90. let do amerického New Orleans. Bounce je ostatně v souvislosti s nadcházející

02323245.jpeg

Diplovou koncertní premiérou v Česku velmi adekvátní termín: pokud máte chuť či potřebu oddat se defektním rytmům a vyšinutému tanci, rozhodně byste 4. května v Lucerna Music Baru neměli chybět.

Spustit audio