Quest: Letos se Call of Duty vysmát nemůžeme

5. leden 2017

Vybrat letos tu nejlepší střílečku nebude jednoduché. Předem odepsané Call of Duty: Infinite Warfare totiž velmi příjemně překvapilo. To samé se dá říct i o nejnovějším přírůstku do série Final Fantasy.

Japonská RPG jsou už dlouho na ústupu, hlavně ta klasická. Největší tahoun žánru, Final Fantasy, také změnil podobu a přizpůsobil se době. Za dva týdny vychází 15. díl hlavní série, který má se staršími díly společné jenom názvy. Ve Square Enix naštěstí nezapomněli ani na fanoušky tradičního pojetí Final Fantasy.

World of Final Fantasy na první pohled vypadá jako moderní předělávka některého z dílů pro 8bitové konzole. Pravděpodobně i to by stačilo, aby si hra získala svoje publikum, ale skrývá toho mnohem víc. Bere si to nejlepší ze svých starších sourozenců, ale inspiruje se i u konkurenčních sérií. Nejvíc překvapivě u Pokémonů. Zásadní součástí World of Final Fantasy je totiž sbírání a následné vylepšování nejrůznějších příšerek, které vám pomáhají v docela náročných soubojích. Že to k sérii vůbec nepasuje? Možná, ale je to už dávno, co Final Fantasy působilo tak živě. S těmi hezkými věcmi z minulosti se ovšem vrátily i prvky, jež dnešního hráče spíš otráví. Například hru můžete ukládat jenom u speciálních checkpointů a náhodně spouštěné souboje dost ředí jinak slušné tempo. Zasloužených 5 bodů ze 7 a zvláštní doporučení pro všechny, kdo mají rádi roztomilé postavičky a tradiční herní postupy.

S Call of Duty je to jako na houpačce. Minulý rok se Black Ops III zasloužily o to, že i někteří hardcore fanoušci nad sérií zlomili hůl, a první trailer na letošní Infinite Warfare tu pachuť jenom zhoršil. Jen málo videí na YouTube si vykoledovalo víc palců dolů. Ale rok 2016 je zkrátka plný překvapení a nové Call of Duty má nakonec nejzajímavější kampaň od doby nedotknutelného Modern Warfare.

Válečná série od Activisionu si už dlouho hrála s tématem blízké budoucnosti, tentokrát jsme se však posunuli ještě dál. Ve světě Infinite Warfare je normální, že lidé cestují vesmírem a že nepřátelská strana se usídlila na Marsu. Autoři se konečně vrátili k uvěřitelným postavám, a i když se nové Call of Duty odehrává mezi hvězdami, je jeho příběh přízemnější a lidštější.

To bohužel neplatí pro přibalený zombie režim. Ten je stylizován do podivného hybridu osmdesátkového diska, zombie hororu a animovaného seriálu z Cartoon Network. Hratelnost jako taková je standardní, ale zombies v této podobě nemají se zbytkem hry nic společného. Jako by na zombících pracoval úplně jiný tým. Kompetitivní online multiplayer hře taky nedělá kdovíjak dobrou službu. Je úplně stejný, jako byl v loňských Black Ops III. Snad jediná zajímavost je, že si v multiplayeru osaháte zbraně i z období druhé světové války, ačkoliv je celá hra zasazená do daleké budoucnosti. Call of Duty dlouhé roky platilo za multiplayerovou stálici, ale letos bychom vám ho doporučili spíš kvůli kampani. Hlavně díky ní od nás dostává 5 bodů ze 7.

Poslechněte si celý pořad!

autoři: Jaromír Möwald , Lukáš Kunce
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

3x Karel Klostermann

Koupit

Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.