Quest: Minulost, přítomnost a budoucnost Destiny
Destiny je hra, která i dva roky po vydání budí emoce. Nepodařený start nové značky od studia Bungie se autoři snaží postupně napravovat, ale pořád se nedá říct, že by Destiny bylo v optimálním stavu.
Jak Destiny vypadalo, když po letech čekání konečně vyšlo? Ne moc dobře. Z pohledu hratelnosti nad konkurencí lehce vyčnívalo, ale bylo neuvěřitelně prázdné. Trestuhodně malé množství obsahu celé hře podrazilo nohy a sami autoři navíc přiznali, že později vydaná DLC původně měla být součástí základní hry. Destiny rovněž několik měsíců před vydáním přišlo o svůj příběh a vyprávění. Tvůrci narychlo dali dohromady nový, jenže práce kvapná málo platná.
Jak říká náš host a expert na Destiny Vojta Dřevíkovský, autorům se za celý první rok nepodařilo najít rovnováhu mezi časem, který do hry musíte investovat, a následnou odměnou. Platí, že Destiny samo sebe zachránilo až s loňským rozšířením The Taken King. Konečně se z něj stala zábavná hra i pro příležitostné hráče.
S aktuálním rozšířením Rise of Iron vstupuje Destiny do svého posledního roku aktivní existence. Rise of Iron ale ani zdaleka nebude mít na hru takový vliv jako The Taken King. Obsahu je v něm málo a změny téměř žádné. Hlavní příběhový quest vydrží přibližně slabé dvě hodiny, ale naštěstí je zakončen možná nejpovedenější misí v celé hře. Snad aby si vývojáři ušetřili práci, přibyl jenom jeden nový strike a dva staré prodělaly malý update. Nová oblast Plaguelands se stejně jako celá startovací zóna nachází v Rusku, je však malá a nevýrazná.
Zřejmě nejlepší součástí nového rozšíření je raid Wrath of the Machine. Všem raidům bohužel chybí matchmaking a je velká škoda, že se k tomu nejkvalitnějšímu obsahu dostanou pouze hráči, kteří mají alespoň pět stejně naladěných kamarádů a jsou ochotni hře věnovat velké množství času. Rise of Iron je prostě další porce Destiny, nic víc. Naopak toho nabízí méně, než byste čekali. Za nás je to na tři body ze sedmi.
Co bude s Destiny dál, je jasné – příští rok se dočkáme Destiny 2. Spekuluje se hlavně o tom, jestli současní hráči přijdou o svůj dosavadní postup, nebo budou moci pokračovat se svou stávající postavou. Významnou roli mohou hrát také updatované verze konzolí. A také se zdá, že se Destiny 2 podívá na osobní počítače. Jsme zvědaví, jak se v Bungie s touhle výzvou poperou. Položek mají ve svém pomyslném quest logu víc než dost, ale věřme, že podobného zklamání jako v případě prvního Destiny se už bát nemusíme.