Quest: Nintendo má Switch, Rockstar se vrací na Divoký západ

5. leden 2017

Tento týden přinesl hned dvě velká odhalení. Konečně jsme se dozvěděli, co se roky skrývalo pod kódovým označením Nintendo NX, a studio Rockstar Games ovládlo internet oznámením druhého dílu Red Dead Redemption. Recenzujeme aktuální ročník série FIFA a tahovku XCOM 2.

Nintendo nás napínalo dlouho. Už pár měsíců jsme věděli, že novou konzoli uvede na trh v březnu příštího roku, ale co to vlastně bude, se ukázalo až teď. Novinka s názvem Switch je unikátní hybrid domácí a přenosné konzole, jejímž základem je tablet s úhlopříčkou zhruba 6,5”. V něm tepe čip Tegra od NVIDIA, takže o výkon by neměla být nouze. K tabletu lze připevnit dvojici ovladačů, nebo tablet zasunout do doku a hrát v obýváku na velké televizi. Technické specifikace, cenu ani datum vydání konzole zatím neznáme, ale pokud Nintendo skutečně chce Switch začít prodávat v březnu, pak bychom se dalších informací měli dočkat brzy.

V tříminutovém představovacím videu se jako vždycky mihly záběry z nové Zeldy, z nového Maria, ale překvapivě také z remasterované edice The Elder Scrolls V: Skyrim. Nintendo se posléze pochlubilo podporou téměř všech zásadních vydavatelů, takže už by se nemuselo spoléhat pouze na svoje vlastní hry. Se skoro stoprocentní jistotou ale můžeme říct, že se na Switchi neobjeví Red Dead Redemption 2. Rockstar od začátku týdne škádlil fanoušky prostřednictvím artworků a ve čtvrtek vypustil první trailer. Jak se dalo čekat, RDR2 bude krásnější, větší a pravděpodobně onlineovější než první díl. Srdce každého fanouška westernu musí plesat. Zahrajeme si ale až za rok, a to pouze na konzolích Xbox One a PlayStation 4.

XCOM 2 to má jakožto jediná velká tahovka na konzolovém trhu jednodušší. Prostě jí nikdo nekonkuruje. Hra ale jakoby sama odmítala přízeň mainstreamových hráčů. Je totiž pekelně obtížná. Člověka přirozeně naštve, když se desítky minut snaží dobrat konce mise, ale těsně před finišem musí celý postup restartovat. XCOM 2 vám neháže klacky pod nohy a za všechny neúspěchy si můžete sami – na něco jste nebyli připravení, něco jste vyvinuli dřív, než jste měli – ale je pochopitelné, že pro spoustu hráčů je to zásadní problém. Zabíjet emzáky je ovšem pořád stejná zábava, a to hlavně díky excelentně zpracovaným soubojům a vylepšenému systému trénování vojáků. Už to ale není takové zjevení, jakým byl XCOM: Enemy Unknown. 5 bodů ze 7.

Hry z fotbalové série FIFA patří stabilně k vůbec nejhranějším. Jejich odpůrci však rádi tvrdí, že je FIFA každý rok stejná, ale to letos neplatí. Vývojáři hru postavili na nové technologii – enginu Frostbite, který už pár let pohání sérii Battlefield. A je to znát, v dobrém i zlém. Všechny pohyby a odrazy působí uvěřitelněji, ale občas se hra snaží být realističtější než realita. Padá až příliš hloupých gólů, kdy se míč odrazí od tyče do brankaře, od brankaře do brány, a FIFA 17 má snad nejhorší rozhodčí za posledních mnoho let. Když i váš soupeř uzná, že to přece měla být jasná penalta, asi je něco špatně.

03728863_2.jpeg

To ale nic nemění na skutečnosti, že je FIFA nejpřístupnější a nejzábavnější fotbalovou hrou na trhu. Konkurenční Pro Evolution Soccer sice jde víc do hloubky, ale chybí mu licence a pompézní prezentace, která k vrcholovému fotbalu prostě patří. Příběhový režim Journey, na kterém marketing postavil celou kampaň, je příjemnou novinkou, ale rozhodně ne tím největším lákadlem. Tím je opět FIFA Ultimate Team, jenž nám zase vydrží celý rok. Naše hodnocení? Jarda za 5 ze 7, Lukáš o bod méně.

autoři: Jaromír Möwald , Lukáš Kunce
Spustit audio