Sekiro: Shadows Die Twice exceluje, ale není hrou pro každého
Jen málokdy se na trhu objeví titul, u kterého získáte pocit, že neumíte hrát hry – zvlášť když už jste jich pěkných pár odehráli. Právě takovou výukovou záležitostí je nedávno vydané Sekiro: Shadows Die Twice, které celou hráčskou obec svou obtížností a nároky pořádně potrápilo a dost možná ještě pořád trápí, Šárku s Jardou nevyjímaje. Společně se podělí taky o dojmy z brněnského festivalu Gamer Pie a zavzpomínají na Metal Gear Solid V: Phantom Pain.
Her z žánru „soulslike“ se v posledních letech vyrojilo jako hub po dešti, název nicméně nesou podle té úplně první – Demon’s Souls z roku 2009, posléze Dark Souls, všechny z dílny japonského studia From Software. Prosluly především svou nekompromisní obtížností, která vám nedaruje nic zadarmo a nechá vás umírat pořád dokola, dokud se nezlepšíte natolik, abyste nemilosrdné nepřátele prostě porazili. Sekiro: Shadows Die Twice pochází od stejných tvůrců, umírá se v něm možná ještě víc a taktéž je těžké – Šárka s Jardou se nicméně shodují, že je těžké trochu jiným způsobem.
Na rozdíl od série Souls a Bloodborne v Sekiru totiž nemáte takřka žádný prostor pro vývoj postavy. Postupně sice ovládnete několik bojových pohybů navíc, výbava ale zůstává po celou hru stejná. Nehrozí tedy, že byste měli příliš nízký level anebo mizernou zbraň, a kvůli tomu nemohli nepřátele porazit, zároveň tím odpadají právě tyhle omluvy, proč se vám nedaří přes některé z nich dostat. Připravte se na neustálá opakování jednoho a téhož souboje, ale konečný úspěch je neopakovatelně uspokojivý. Odměnou za vytrvalost vám kromě toho bude vynikající pocit z boje i nádherně vypadající svět feudálního Japonska, ještě obohacený vertikalitou pohybu, kterou přináší vystřelovací hák. Sekiro: Shadows Die Twice ale rozhodně není pro netrpělivé hráče, kupodivu ho ale můžeme doporučit těm, kteří žádný titul od From Software ještě nehráli. Hrát vás je totiž velmi spolehlivě naučí.
Čím byste se měli odreagovat, když se vám v Sekiru nedaří? Co číhalo minulý víkend na hráče v brněnském Impact Hubu? A čím Jardu okouzlil Metal Gear Solid V: Phantom Pain? Poslouchejte Quest a dozvíte se to a ještě mnohem víc!
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.