Stará kůže, modrozelená barva a kachlová kamna. Jak v roubence vytvořit romantiku a ne kýč?
Lucie Amossé si s rodinou koupila roubenku, která vypadá trochu jako z filmu. Jak ji filmová architektka upravila? Proč se nebát barev ani vjet na pozemek s bagrem? A kam se vydat do antiku?
Lucie Amossé s rodinou koupila roubenku ve Skalce u Doks a dali se do rekonstrukce. Chalupa byla ovšem zchátralá a prorostlá houbami. „Osmdesát procent roubení se muselo vyměnit,“ vzpomíná Lucie. V jednu chvíli jejich chalupa levitovala na heverech a většina trámů byla pryč. Dále vybagrovali svah, vykáceli smrky, které stínily, zrušili některé stropy a natřeli podlahy v každé místnosti jinou barvou. Prostě se toho nebáli.
„Většina lidí si myslí, že se musí smířit s tím, jak něco je,“ říká Lucie. Podle ní se ale stačí podívat na příklady odjinud – často pak člověk zjistí, že i u sebe na pozemku nebo v domě může podniknout docela velkou změnu. K tomu přidala i pár konkrétních zkušeností. Které barvy radši vynechat? Co zelená? Kam vyjet do antiku? A jak nestvořit kýč?
Lucie Amossé má v budování barevných, zvláštních a trochu výstředních interiérů mnoho let praxe – jako architektka pracuje hlavně pro film a reklamu. Jak se k téhle práci dostala? „Z nouze,“ říká. Když studovala v Paříži architekturu, musela si na studium vydělat a film nabízel dobře placenou práci. Tehdy pomáhala navrhovat třeba zlatý bazén, z nějž se noří herečka Chalize Theron.
Čím se liší filmová architetkura od té reálné? Jak se hledá v Česku maják? A jak všechno zvládnout, když má žena tři děti jako Lucie? To vše jsme probraly na terase před roubenkou. Na židlích, na nichž seděl George Clooney.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.