Taylor Swift proti Jižní Koreji. V dubnu se přepisovaly žebříčky nejsledovanějších virálních videí

Taylor Swift během natáčení klipu Me!
Taylor Swift během natáčení klipu Me!

Tři dubnové videoklipy zahýbaly seznamem nejpopulárnějších videí na YouTube v prvních 24 hodinách. Byl to tak trochu souboj západního a asijského popu. A popová superstar Taylor Swift z něho nevyšla vítězně.

Není žádné tajemství, že hudební klipy patří mezi nejoblíbenější obsah na YouTube. V žebříčku 30 nejsledovanějších videí je 28 hudebních. V čele samozřejmě stále trůní Despacito s šesti miliardami zhlédnutí. Tohle číslo nejspíš hned tak někdo nepřekoná. Letos v dubnu se ale měnily seznamy nejsledovanějších klipů v prvních 24 hodinách. A noví virální rekordmani odhalili, že vkus globálního publika se mění.

Divoký měsíc začal 5. dubna, když korejské dívčí kvarteto Blackpink vydalo svoji novinku Kill This Love. V sci-fi klipu tančí v obří pasti na medvědy, střídají vojenské oblečky se sexy outfity a slibují skoncovat s toxickou láskou. Hlavně ale Blackpink poprvé míchají korejštinu a angličtinu, což nepochybně pomohlo k průlomu písně na mezinárodní trh. Klip za první den vidělo 56 milionů diváků a na světě byl nový rekord.

Na čele tabulky hudebních virálů ale Blackpink vydržely jen týden. Svoji novinku totiž vydala tentokrát pro změnu klučičí korejská skupina BTS, jejichž Boy with Luv nasbíral za prvních 24 hodin dokonce 74 milionů diváků. Septet BTS už vloni dvakrát dobyl americkou albovou hitparádu, laťka tedy byly nasazená vysoko, a korejští hezounci ji znovu překonali. Popová armáda tady tančí mezi barevnými domy, které se samy různě přestavují, je to trochu jako futuristické Zpívání v dešti Gena Kellyho, jen v k-popové verzi.

BTS původně neměli na vrcholu žebříčku vydržet dlouho. Poslední dubnový pátek totiž vypustila nové video Me! americká popová hvězda Taylor Swift a čekalo se další přepisování rekordů. Jenže Swift se svojí barevnou žvýkačkovou fantazií, mileniálním narcisismem a otravným refrénem nakonec za BTS v prvním dnu zaostala o devět milionů diváků a rekord se nekonal.

Je třeba spravedlivě dodat, že v písni BTS Boy with Luv hostuje momentálně dost populární americká zpěvačka Halsey, která jim má pomoct dobýt zámořská rádia. BTS ale vlastně Halsey nepotřebují, korejský pop už se tomu současnému americkému přinejmenším vyrovnal – klipy jsou vizuálně inovativní, písně vyvažují neotřelé postupy s trochou kýče. Korejské hitové továrny nejspíš neznají slovo uměřenost. Děje se tam toho tolik, že si prostě klip musíte pustit víckrát. To se pak lehce nabírají miliony diváků.

Absolutně nejsledovanější video v prvním dni je nicméně jiné a překvapivě nehudební – je to virální reklama a zároveň kanadský žertík natočený skrytou kamerou. V něm v supermarketu vyleze z televizní obrazovky démonická dívka Sadako z japonského hororu Kruh a vyděsí nakupující. Před dvěma lety video na Facebooku (tedy ne na YouTube) vidělo za prvních 24 hodin dokonce 200 milionů diváků. Tak schválně, který hudební klip tohle číslo překoná? Něco mi říká, že bude korejské provenience.

Poslechněte si nový díl Fenomemu a dozvíte se, proč v souboji západního a východního popu tahá ten první jmenovaný za kratší provaz. A proč zatím žádný popový hudebník neporazil démonickou dívku Sadako z japonského hororu Kruh.