„Televize je nejlínější médium.“ Podle mediálního analytika ji neohrozí streamování ani epidemie

televize - u televize
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy televize - u televize

„Jedny z nejrychleji rostoucích akcií NVIDIA a Netflixu jsou momentálně na svém letošním maximu,“ potvrzuje reakci trhů na karanténu a omezení pohybu obyvatel zahraniční Forbes. Vytáhnou zavřená kina Netflix z dluhů? A jak to bude se seriálovou a televizní tvorbou v blízké budoucnosti, kdy se přerušuje natáčení? Zjišťovali jsme v rozhovoru o streamovacích platformách a vývoji na trhu s domácí zábavou s mediálním analytikem České televize Milanem Krumlem.

„Já si nejsem jistý, jestli nárůst streamovacích platforem bude tak velký. Řekl bych, že alespoň určitou dobu budou mít diváci zájem, aby se dostali k aktuálním informacím, a to Netflix samozřejmě neudělá. Ale obecně, když se nebude promítat v kinech, tak si myslím, že na tom streamovací služby vydělají,“ říká Kruml.

Mediální analytik naší veřejnoprávní televize vysvětluje i to, proč se v Česku tak jednoznačně nedaří naskočit na trend kvalitní produkce, jak ho definují právě streamovací platformy. „My máme pořád velké množství lidí, kteří od té televize nechtějí nic jiného, než aby je od osmi do deseti večer bavila. Televize vždy byla to nejlínější médium a v tom je její velká přitažlivost. Vy si sednete a jediné, co musíte udělat, je zapnout čudlík. A ta televize se snaží vás bavit,“ upozorňuje analytik a vysokoškolský pedagog na Mediálních studiích FSV UK na výhodu lineárního vysílání v dobách přebujelé nabídky obsahu streamovacích platforem.

Milan Kruml

„Trh s video obsahem se změnil. Debata, která se v současnosti vede, je o tom, že už vidíme, že někde musí být konec. Množství předplatitelů není nekonečné. A co bude potom? Mluví se třeba o Spotify, jako o modelu, který by se dal použít. Ale u video obsahu je to komplikované, s těmi právy to je velká džungle,“ reaguje Milan Kruml na problém přehlcenosti službami, který ještě podpoří vstup dalších hráčů na trh, jako jsou Amazon Prime, Apple TV, Disney+, HBO Max a další.

„Já mám na televizi rád zábavu. Pořád si myslím, že se dá dělat tak, aby tam byly skvělé nápady. Teď jsem viděl šest epizod britského pořadu, který se jmenuje The Goes Wrong Show, to je částečně improvizovaná a částečně napsaná komediální show. Je neskutečně vtipně vymyšlená, protože nikdy nevíte, jestli je to výsledek improvizace nebo velmi přesného režijního nastavení,“ doporučuje svůj oblíbený pořad analytik, který má zmapované i teritorium reality TV. „Teď už asi dva roky probíhá velmi silná vlna seznamek, což souvisí s tím, jak žijeme. Na to jsou dobří Britové. Jiné velké téma je integrace. Velká část těchto pořadů pochází zase ze Skandinávie a Holandska.“

Co udělal vstup streamovacích platforem s trhem s video obsahem? Jak na Netflix a HBO Go reagují veřejnoprávní televize? Jak se mediální společnosti vypořádají s výpadkem natáčení kvůli epidemii nového koronaviru? Pusťte si celý rozhovor s mediálním analytikem Milanem Krumlem.