Tomáš Procházka z B4: Improvizaci beru jako očistu
„Já už to poslední dobou beru jako sport, kterej přináší hodně adrenalinu. Je to čím dál lepší, užívám si, že nic dopředu nevím,“ říká Tomáš Procházka o hraní s kapelou B4. Jejich koncerty jsou vždy živou improvizací na elektronické i akustické nástroje. Za album Didaktik Nation Legendary Rock vloni dostali cenu Vinyla a letos se chystají oslavit patnáctileté výročí údajně náhodně vzniklé kapely vydáním retrospektivního „patnáctialba“.
Tomáš Procházka je rozkročený mezi hudbou, divadlem a performancí. Kromě kapel B4, Federsel & Mäkelä, Gurun Gurun, Radio Royal, Uranus nebo Wabi Experience působí průběžně i v divadlech Buchty a loutky a Handa Gote. Zajímá se o terénní nahrávky, mediální archeologii a hlavně improvizaci na elektronické i akustické nástroje. Jak řekl v rozhovoru, je to pro něj cesta ven ze současného světa přesyceného novou hudbou. „Improvizaci beru jako očistu, písniček už je všude tolik, že už mi vždycky připadá absurdní ještě nějaký další přidávat.“
K letošní připomínce patnáctiletého fungování B4 dává kapela dohromady retrospektivní release. „Vymysleli jsme že uděláme patnácticédéčko. Budou tam zatím nevydané věci, co jsme za těch patnáct let různě nahráli a udělali třeba i pro divadlo.“ Kolekce bude navíc doplněná novým materiálem a práce na ní je prý momentálně asi v polovině. V rozhovoru se také dozvíte, jak daleko jsou chystaná nová alba projektů Federsel & Mäkelä, Gurun Gurun a Wabi Experience.
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka