Upírská střílečka Redfall pije krev po litrech. Místo strachu šíří hlavně nudu
Jarda, Lukáš i Šárka se velmi těšili do virtuálního massachusettského městečka Redfall obsazeného upírským božstvem v metafoře na elitní jedno procento. Namísto sociální kritiky ale nová hra studia Arkane servíruje takovou porci chyb, nedodělků a přešlapů, až terč maluje na čelo spíš sama sobě.
Do Lukáše Redfall zkusil zabodnout špičáky, ale povedlo se mu to prý jen na dvě a půl minuty. Šárka v pobřežním městečku strávila osmnáct hodin, rozhodně ale neodjížděla nikterak okouzlená půvabnou scenérií. Mizerný technický stav a grafická stránka při troše vůle půjdou opravit, designové chyby a absence jednotné vize už ale nikoliv. Jarda nechápe, jak podobně nedodělaný produkt vůbec mohl opustit brány studia, aniž by se někdo pozastavil nad tím, jak mizerný vlastně je.
Dohromady se tak všichni tři moderátoři zaobírají otázkou: Co se asi stalo v Arkane, mezi tvůrci úspěšných a kvalitních titulů jako Dishonored, Prey nebo Deathloop? Šárka se po víkendovém zklamání těší alespoň na post-mortem osvětlující okolnosti vzniku titulu, který nezvládá ani jindy vynikající vyprávění, ani akci, natož kooperaci, která působí, jako by ji autoři a autorky do hry museli v polovině vývoje naroubovat násilím. Zdá se, že se Jardova novoroční predikce, kterak si všichni tři Redfall společně zahrají a budou se u něj královsky bavit, zůstane v letošním roce nevyplněná. A nejspíš i v těch budoucích.
Proč si herní průmysl zase vylámal zuby na upírech? Najde se v Redfallu alespoň něco pozitivního? Poslechněte si celý díl Questu o aktuální upírské novince, která kouše, saje a rdousí.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.