Vzrostl počet patnáctiletých, kteří nedosahují základní gramotnosti, upozorňuje odborník na vzdělávání
Jaké jsou výzvy současného vzdělávání? S absolventem UCL a Cambridge a odborníkem na vzdělávání Štěpánem Kmentem jsme kromě jeho studia v zahraničí probrali i to, jak může vypadat budoucnost školství v Evropě.
„Bavila mě interdisciplinarita,“ přibližuje Štěpán Kment, absolvent oboru Education studies na UCL a později magisterského programu na Cambridge, proč se rozhodl odborně věnovat tématu vzdělávání. Čím se teď zabývá ve své profesi?
„Vzrostl počet patnáctiletých, kteří nedosahují základní gramotnosti,“ přibližuje výzkum, který se zabývá čtenářskou, matematickou, vědeckou, digitální nebo občanskou gramotností na úrovni EU.
„My jsme se dívali na to, jak celá škola přemýšlí nad tím, jak zlepšovat základní gramotnosti,“ vysvětluje. „Česko například mění to, jak se učí informatika,“ popisuje jedno z mnoha témat, kterým se zabývá.
Co jsou dovednosti, které jsou klíčové pro budoucnost? Jak se měří prestiž školy? Pusť si díl s odborníkem na vzdělávání.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka