Zábavná střílečka i komentář o síle umělé inteligence. Halo Infinite je tím, co si publikum žádá

17. prosinec 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Halo Infinite

Jarda, Lukáš a Šárka se ve virtuálním studiu tentokrát sešli, aby probrali návrat jedné z vlajkových lodí konzole Xbox – Halo Infinite. Hra sice ani po ročním odkladu není tak docela kompletní, absentuje v ní lokální multiplayer, editor map i kooperace, přesto však nadchla nejen hosta Questu, herního redaktora Tadeáše Pepře.

Sci-fi střílečka Halo Infinite je v pořadí šestým hlavním dílem série, přímo ovšem navazuje na jeho strategickou odbočku Halo Wars 2 z roku 2017. Vůbec poprvé ve své příběhové kampani otevírá prstencovitý svět Zeta Halo, po kterém se titulní hrdina bez emocí může pohybovat jak s pomocí vozidel, tak i díky přitahovacímu háku.

Master Chiefovu ikonickou asistentku, umělou inteligenci Cortanu, z příběhových důvodů supluje její kopie zvaná Weapon, která podle Tadeáše svou naivitou a zvídavostí zároveň do děje uvede nováčky, pro které Infinite může být prvním, vstupním dílem.

Ačkoliv je Halo stále primárně střílečkou, kromě zdařilé akce ho ale otevřeným světem kupředu táhne právě příběh, kde není nouze o dramatické zvraty, ale ani o hloubavější momenty. V nich tvůrci nabádají k zamyšlení nad hranicemi dobra, zla a šedé zóny, které představuje umělá inteligence nabývající vlastního vědomí i morálky. Vzhledem ke značně otevřenému konci, připravujícímu půdu pro nevyhnutelný další díl, ale tohle filozofování může vyznívat tak trochu do prázdna.

Je Halo Infinite nejlepším dílem série? A je nejlepší současnou střílečkou? Poslouchejte celý díl Questu o Master Chiefových posledních eskapádách.

Spustit audio