Bourání s mladými architekty Archwars: O sbírce světových sídlišť

2. březen 2016

Hosty 216. dílu byli dva mladí architekti, kteří stojí za platformou Archwars. Mluvili jsme o jejich nedávno vydané Encyklopedii sídlišť.

Sbírka světových sídlišť. Nesourodá informace z různých zdrojů, především z internetu, je v této publikaci roztříděná a zpřehledněná do jednoho srozumitelného celku, pro snadné použití. Nic extra náročného, hodně obrázků s krátkým komentářem. Encyklopedie a populárně naučný obrázkový komiks zároveň. Encyklopedie je rozdělená do 5 částí pro větší přehlednost. Encyklopedii si můžete prohlédnout tady.

Čtěte také

Mluvili jsme o třech a půl letech, která za přípravou encyklopedie stála. O sídlištích jako tématu. O překvapení, že byty na sídlištích stojí přibližně stejně jako byty ve „starém“ městě. O kritice sídlišť, nikoliv o jejich glorifikaci. O kilometrových domech. O zábavnosti a naivitě textů. O anonymitě jako příležitosti otevřené kritice. O nechválení. O rostoucí zodpovědnosti a nutnosti ověřovat fakta se vzrůstající popularitou jimi spravované stránky. O téměř nulovém množství reakcí ze strany kritizovaných. O populárnosti negativních superhrdinů. O ochotě lidí sdílet některé věci bez jejich dobré znalosti. O nutnosti ověřovat názory maskovaného muže v pláštíku. O rozdílnosti názorů na bourání hotelu Praha. O nejvyšším cíli platformy Archwars: Pokud zde svůj počin najdete, měli byste se zastydět. O snaze o co největší srozumitelnost každému.

 

1000 sídlišť, 6000 obrázků, 60 stran textu, 1000 stranČtěte a stahujte zde: vaderarch.wix.com/encyklopedieSbírka...

Posted by Archwars on Wednesday, February 17, 2016
autor: Adam Gebrian
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.