Čelisti: Hafanana na Psím ostrově a špetka ryzího Deadpoola

Z filmu Deadpool 2
Z filmu Deadpool 2

Do studia Radia Wave zavítal opět Antonín Tesař, aby nahradil canneské pionýry Aleše a Vítka, a společně s Danem podnikl plavbu na Psí ostrov pomocí samurajského meče a předstírané křeče.

Než se dostalo na animovanou alegorii Wese Andersona, zaútočili oba moderátoři na trpělivost posluchačů sáhodlouhými novinkovými vstupy, v nichž se soutěžilo nejen o to, která zpráva ze světa filmu je zbytečnější, ale také o to, čí jméno jde hůře vyslovit. Záliba v komolení názvů se tak záhy stala středobodem celého dílu, a nebýt Hafanany, kdo ví, jak by to dopadlo.

Když Antonín s Danem dostatečně pochválili formální a stylový perfekcionismus loutkového štěkání na Psím ostrově, museli podrobit Andersonovu celovečerní hříčku bližšímu zkoumání. Film založený na rytmu bubnů taiko, který záměrně dělá z jednoduchého složité (a naopak) a frenetickou kadencí bombarduje diváky jinotaji, má ve svém jádru možná jednu shnilou pecku. Antonín ji vyloupl, Dan to přešel jako nepodstatné a společně hafali dál.

„Wes Anderson zpomalil americkou komedii a vnesl do ní melancholickou zenovost,“ říkají Fila a Tesař

Z filmu Wese Andersona Život pod vodou

Smutné postavy pronášející vtipné repliky s poker facem, děti, které se chovají jako dospělí, kteří se chovají jako děti. Puntičkářsky souměrný design natáčecích setů a americká retro estetika. Disfunkční rodiny, selhávající otcové, sourozenecká rivalita, kutilství a stop motiony v závěru. O kom je řeč, byste asi poznali, i kdyby jméno Wes Anderson v titulku nebylo. O Psím ostrově a celé filmografii hipstera z Texasu přišli mluvit Kamil Fila a Tonda Tesař. 

Deadpool 2 navazuje na úspěch prvního dílu této brutální komiksové komedie tak, jak se to správně dělá. Je větší, delší, akčnější, nadupanější, ostrovtipnější, lidnatější, spektakulárnější a obnaženější. Nechybí ani špetka rasismu, pohrdání Kanadou, vážný podtext a romantický základ. Nicméně, jak bylo citováno, tam, kde první díl fungoval, druhý funguje stejně, ovšem tam, kde první díl skřípal, se druhý zadrhne mnohem citelněji. Změna na režisérském postu není na vině jediná a Ryan Reynolds, srostlý se svou vymodlenou figurou, má co dělat, aby nabubřelý snímek udržel pohromadě. David Leitch možná nemá takový cit pro načasování gagů jako jeho předchůdce Tim Miller, ale scenáristé napchali své dílo tolika vtipy, hláškami, odkazy a úšklebky, že když zafunguje jeden z pěti, je to pořád ještě velikananánský kopec legrace. Ale stejně byla jednička asi lepší. I když ani dvojka není špatná…

Pusťte si Čelisti, v kterých se dozvíte, co chybí Psímu ostrovu a které názvy moderátoři komolí nejraději.