Děrné štítky: Nezapomeňte na okurku!

29. leden 2013

Kromě prezidentských voleb se na internetu řešilo především to, co všechno patří do hamburgeru v rychlém občerstvení.

Když firmy s celosvětovou působností hledají nové zaměstnance, snaží se jim představit budoucí kolegy i na sociálních sítích. Místo přirozeného a vtipného videa je často výsledkem naprostá křeč, jako vystřižená z profesionálních fotobank. Uživatele sociálních sítí v poslední době zaujaly hned dva takové náborové videozáznamy. Zatímco v prvním vysvětlují Jirka a Katka, jak to chodí ve známém fastfoodu, v tom druhém rapují dva zaměstnanci auditorské firmy.

O výhodách života mezi auditory dokázali podobně rapovat ještě další tři minuty. Firma si asi není moc jistá tím, co na výsledek řeknou internetoví uživatelé, takže u svého videa na YouTube radši zakázala komentáře. Zatím nasbíralo přes 6000 zhlédnutí.

Druhá nadnárodní firma se k nečekané popularitě náborového videa postavila čelem. Ještě minulý týden to byla záležitost pro fajnšmekry, protože ho vidělo asi 300 lidí. Pak se ale rychle rozšířilo po Facebooku, vznikla spousta parodií a teď už se počítadlo blíží čtvrt milionu zhlédnutí. Diváky baví hlavně důležitá instrukce, jak správně poskládat hamburger.

Okurková instruktáž se stala tak populární, že na to řetězec rychlého občerstvení prostě musel nějak zareagovat. Na rozdíl od kolegů z auditorské firmy nechal komentáře zapnuté a prokázal smysl pro sebeironii. Na Facebooku oznámil, že kdo si přijde do restaurace pro hamburger a řekne okurkové heslo, ten dostane speciální menu.

Podobná schopnost firem využít nečekanou škodolibou popularitu na sociálních sítích se vidí málokdy. V Česku se většinou mažou negativní komentáře anebo se rovnou blokují drzí uživatelé. Své by o tom mohlo vyprávět jisté polévkové bistro z pražských Holešovic, které má problémy s petrželí, nebo spíš jejím přebytkem, a s následným přívalem ironických komentářů na vlastní facebookové stránce.

Hořící keř obchází piráty
V neděli měla premiéru nová třídílná televizní série českého HBO s názvem Hořící keř. Polská oscarová režisérka Agniezska Holland natočila vůbec první hraný film o sebeupálení Jana Palacha. Dlouho očekávané dílo sklidilo velmi pochvalné recenze a přitáhlo pozornost i těch diváků, kteří placený filmový kanál normálně nesledují.

České HBO se rozhodlo rafinovaně vypořádat s piráty, kteří by exkluzivní film okamžitě sdíleli na internetu. Udělalo to nejlepší, co mohlo, a samo zpřístupnilo snímek zdarma na svém webu. „Není to stahování z Uložto, torrentů a podobných zbytečně komplikované?“ ptá se televizní společnost na svém facebookovém profilu a dodává: „Jděte na to jednoduše. Není nutná žádná registrace, žádné předplatné.“

Kolibřík na webu Meteoru
Pokud si chcete odpočinout od šílenství kolem prezidentských voleb a hledáte trochu relaxace, pomohou vám internetové stránky Českého rozhlasu. Legendární pořad Meteor, který popularizuje vědu a techniku, našel neuvěřitelný americký přímý přenos. Ve vysoké kvalitě nabízí pohled na kolibříka, jak sedí na vajíčkách. Jinak se tam neděje vůbec nic. Těžko si představíte něco víc uklidňujícího…

autor: Filip Rožánek
Spustit audio