Divoká přání i fundované předpovědi: Jaký bude herní rok 2025?
Jarda, Šárka a Lukáš vstupují do nového roku s již tradiční dávkou nepravděpodobných předpovědí z herního světa. Které z jejich minulých odhadů se naplnily a co se ani letos zřejmě nestane?
Moderátoři Questu nejprve skromně vyhodnotili své loňské předpovědi a shledali, že ve svých odhadech byli ve většině případů vedle jak ta jedle. Lukáš si nezahrál valnou většinu her, na které se těšil, Šárka marně doufala, že do čela PlayStationu usedne žena a k Jardově neštěstí ani přes rozmach generativní umělé inteligence neskončilo studio Supergiant Games. Naopak Lukášova pesimistická předpověď, že propouštění v herních studiích bude pokračovat, se během roku 2024 naplnila do puntíku.
Trojice se tedy rozhodla být ve svých letošních předpovědích pro dobro celého průmyslu trochu pozitivnější. Šárka věští, že v roce 2025 konečně vyjde věčně odkládané Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, které se ale navzdory očekávání bude nejvíc líbit Jardovi a následně se pokusí zbytek osazenstva donutit k hraní vyprávěcího RPG. Jarda čeká, že Microsoft letos představí svůj vlastní handheld, ale také doufá v renesanci tištěných herních médií. Lukáš pak mimo jiné zvěstuje odchod významného českého vývojáře od současného zaměstnavatele a založení vlastního studia. Závěr prediktivní epizody pak moderátoři věnovali předsevzetím: víc hrát, víc si o hrách číst a nenechat zapadnout joystick prachem.
Kdo z vývojářských legend bude letos hodně někde a které hře míří lodě vysoko? Poslechněte si první díl Quest roku 2025 a připravte se na dávku nečekaných herních vizí.
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.