Hearthstone rozbíjí kamenné srdce Warcraftu

2. duben 2014

Blizzard Entertainment pro hráče své největší franšízy World of Warcraft připravil roztomilý přídavek. Koho omrzelo pobíhání po rozsáhlém univerzu, plnění všemožných questů, čištění jeskyní a rozplétání tisícileté historie stovek postav, bude zřejmě potěšen. Do rozsáhlého světa Warcraftu se může podívat ze zcela jiné perspektivy. Hearthstone: Heroes of Warcraft je totiž karetní hra nejvíc připomínající principy populárních Magic: The Gathering.

Systém je velmi jednoduchý. Souboje fungují jako stolní karetní fantasy hra. Hráč disponuje balíčkem tří kartiček, které mu po jedné postupně přibývají. S každým kolem se mu také obnovují a doplňují mana body, za které je možné vyvolávat složitější kouzla nebo příšery. Po absolvování krátkého tutorialu můžete soutěžit s počítačovými protivníky. Vítezství nad nimi odemyká až devět základních tříd, které bojovníci Azerothu i Kalimdoru znají už z původní onlineovky. Za souboje získává hráč zkušenostní body, ale hlavně lepší karty s nejrůznější účinností.

03093698.jpeg

Hra má několik zásadních „nedostatků“. Tím prvním je bezesporu její naprostá návykovost i to, že je zcela zdarma. Po ukončení tréninkových misí se nutkavá potřeba získávat nové třídy nebo vylepšovat stávající stupňuje do nesnesitelné agonie rytířského turnaje. Nepomáhají tomu ani multiplayerové souboje, protože s prohrami přichází logická touha po odvetě a vítězství zase vyvolává nenasytnou potřebu stoupat v žebříčku. Díky velmi skromným nárokům na hardware není problém spustit hru také na Androidu i jiných platformách než Windows.

Motivaci zápasy opakovat podporují tvůrci nejrůznějšími úkoly, za které hráč získává bonusy a libůstky daleko přesahující obsah základního balíčku karet. Soutěžního ducha posilují i tím, že za malý obnos je možné si balíček koupit. Funguje to v podstatě na stejném principu jako nákup ve stánku, protože obsah se hráč dozví až po rozbalení.

Chytlavá směsice tahové karetní hry a strategie je také výborným marketingovým tahem, protože vyplňuje čekání na nový datadisk World of Warcraft – Warlords of Draenora Heroes of the Storm – mashup všech her od Blizzardu v herním módu Defence of the Ancients. Hearthstone je v podstatě na dlouhou dobu poslední titul, který bere jako základ již odvyprávěný příběh. Blizzard se totiž v připravovaném pokračování vrátí v čase a je trochu ironické, že sám zásadně redefinuje podobu světa Warcraftu, který kontinuálně vyvíjí od roku 1994 v bezpočtu pokračování a licencovaných románech. Hearthstone je tedy symbolickým a ironickým pomníkem za dvacetiletou historií.

autor: Martin Macho Macháček
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka