Hra Star Wars: Uprising je naleštěný blaster s malým zásobníkem

12. říjen 2015

Po strategii Star Wars: Commander, která vystupuje z ostatní licencované produkce Star Wars pro tablety nebo telefony, měla přijít další, přinejmenším výrazná hra. Izometrické RPG Star Wars: Uprising totiž částečně vychází z románu Aftermath, který zaplňuje dějovou mezeru mezi šestou a zatím neuvedenou sedmou filmovou epizodou.

RPG Star Wars: Uprising začíná v okamžiku, kdy se na samotném konci Epizody VI ocitá druhá verze bitevní stanice Death Star v troskách. Holografický záznam exploze symbolu zla vyvolává mezi obyvateli předaleké galaxie euforii a podnítí další vlnu odporu proti utlačovatelskému Impériu také v odlehlejších částech vesmíru. Guvernér Adelhard si to nenechá líbit a opevní svůj koutek v planetární soustavě Anoat tzv. Železnou blokádou. Bandy překupníků, pašeráků, drobných lapků i dobrých lidí se na ten popud spojí a spontánně, aniž by byly napojené na někdejší povstalecké hnutí, vstoupí do otevřené vzpoury.

Čtěte také

Hráč si, podobně jako v onlineovkách Star Wars: Galaxies nebo The Old Republic, zkrátka v kterémkoli dalším online RPG tohoto typu, vybere rasu, pohlaví a jméno své postavy a její vizáž náležitě upraví k obrazu svému. Příběh začíná na jedné z planet problematického sektoru. Hlavní postava se připlete do slovní šarvátky stánkaře s imperiálním důstojníkem, která vyústí v přestřelku. Z kolemjdoucího se jediným výstřelem stává hrdina vznikajícího odboje. Hráč se ocitá v roli předsunutého agenta a začíná epická pouť.

Po několika misích odehraných ve Star Wars: Uprising ale všechno směřuje ke zjištění, že pouť to zase až tak epická není. Zadání úkolů jednotlivých misí se mění zřídkakdy, ale ve většině případů je úkolem vyčištění mapy od Impéria nebo konkurenčního gangu. Misi občas obohacuje odstřelení nějakého bosse nebo sbírání naprosto bizarních věcí. Interakce s ostatními postavami se ve výsledku jeví jako úplně zbytečná. Tvůrci jako by přistoupili na to, že programují hru, která po několika málo opakováních omrzí, a na příběh úplně rezignovali. Ten by totiž mohl dát stereotypnímu pobíhání nějaký smysl. Spojnice jednotlivých misí je tak velmi vratká, nevytváří silnou linku a po dvou misích zapomenete, proč jste je plnili. Ze Star Wars a jejich kouzla zůstává pouze logo, reálie univerza a vynikající hudba.

Na druhou stranu tvůrci investovali na úkor příběhu většinu energie do vyladění systému vylepšování inventáře. Sbíráním různých vzácných kovů a šlechtěním jejich jakosti je možné odemykat pokročilejší verze předmětů a testovat je při přestřelkách. I když jsou mapy prakticky nerozeznatelné jedna od druhé, rozdíl mezi nimi tvoří textury povrchu. Některé pokrývá moc sněhu a na jiných se nachází přemíra železitě zbarvené rudy. Naopak v detailech si dali grafici na prokreslení herního světa docela záležet.

03490024.png

Star Wars: Uprising má tedy velké formální přednosti. Na první pohled vypadá jako pečlivě udržovaný blaster. Během hraní mu začne ale velmi rychle docházet munice a po pár hodinách vás ani nezajímá, jestli povstání dopadne happy endem.

Hodnocení: 60 %
Star Wars: Uprising (Kabam / Disney Interactive Studios)

autor: Martin Macho Macháček
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.