Máme nedostatek učitelů matematiky, informatiky a fyziky, vysvětluje Jakub Nešetřil z Matiky Česku
Z aktuálního šetření Ministerstva školství vyplynulo, že je nedostatek učitelů matematiky, fyziky a informatiky, a to hlavně na druhém stupni základních škol. Jak tento problém vidí a řeší Jakub Nešetřil z nadačního fondu Matika Česku?
„V názvu máme matiku, ale věnujeme se všem těm oborům,” vysvětluje. Dalším problémem je, že tyto předměty často vyučují ti, kteří je původně nestudovali a neučili. „Blížíme se k situaci, kdy budeme mít třetinu hodin neaprobované výuky,” vysvětluje. Nepřidává tomu ani fakt, že průměrný věk učitelů je téměř 50 let a starší vyučující za sebe nemají nástupce.
„Máme program zaměřený na začínající učitele,” říká o programu, ve kterém vybraným vyučujícím přidávají finance k jejich základnímu platu. „Z našich výzkumů vyplývá, že ten problém je primárně finanční,” potvrzuje Jakub Nešetřil z nadačního fondu Matika Česku.
Proč máme nedostatek vyučujících informatiky a matiky? Týká se tento problém pouze určitých regionů? K čemu je matematika užitečná a jaký k ní má vztah Jakub Nešetřil? Proč vznikla Matika Česku? Pusť si celý díl.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.