Multimediální umělkyně Zoë McPherson: Mám ráda pokažené zvuky, protože dnešní svět je taky pokažený

28. červenec 2020
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Zoë McPherson

Hlavními zahraničními jmény druhého dílu nové koncertní edice kolektivu Genot Centre jsou producentka Zoë McPherson a vizuální umělkyně Alessandra Leone. V pražském divadle Archa představí dnes 28. července v premiéře společnou audiovizuální show String Figures, která propojuje světy moderního tance s hyperrealistickými 3D vizuály. V rozhovoru se Zoë jsme probrali jak její hudební začátky, tak lásku k pokrouceným zvukům a nový projekt Exquisite Force.

„Dříve jsem bubnovala v experimentálnějších jazzových skupinách, takže svou cestu k rytmice jsem začala už v té době. A postupně jsem se snažila najít ještě komplexnější rytmy,“ vysvětluje Zoë, kam sahají kořeny polyrytmiky na jejím letošním novém albu States of Fugue.

„Oproti debutu String Figures, který má základy v jamování společně s Alessandrou a perkusionistou Falkem Schrauwenem, vzniklo States of Fugue víc skrz jednotlivé spolupráce s různými hudebníky,“ pokračuje Zoë a dodává, že letošní deska je také výrazně intenzivnější co do zvukového designu. „Mám čím dál víc ráda pokroucené a pokažené zvuky a rytmy, protože dnešní svět je taky hodně zkažený.“

Jaký má Zoë vztah k terénním nahrávkám, které jsou výrazným prvkem na její dva roky staré debutové desce? Který zvukový efekt rozhodně není její oblíbený? A začne Zoë někdy zpívat RnB? Poslechněte si celý rozhovor!

Spustit audio