Na Hromnice o kocovinu více. Jak se probít ze smyčky akčního hitu Deathloop?

24. září 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Deathloop

Studio Arkane hrdě nese pochodeň kultovních devadesátkových her Thief nebo System Shock, pro které na moderním trhu, zdá se, není místo. Po atmosférických klenotech Dishonored a Prey teď vývojáři a vývojářky z Francie a Texasu přichází s novinkou Deathloop, která do své časové smyčky lapila i Šárku.

Představte si, že se den za dnem probouzíte na téže pláži a hlavou vám třeští tatáž kocovina. Kolemjdoucí pro vaše útrapy nemají pochopení, a navíc z vysílačky, kterou máte u sebe, se vaší prekérní situaci posmívá jakási Julianna. Jak si poradíte?

V akčním sci-fi Deathloop vám nezbude než popadnout rozum do hrsti a zbraň do ruky a proplížit se i prokosit k úniku z titulní smyčky. „Můžeš se soustředit na to, aby tě nikdo neviděl, nebo nepřátele rozstřelovat brokovnicí vejpůl,“ popisuje Šárka dualitu, která je hrám od Arkane bytostně vlastní už od série Dishonored. Právě v Deathloopu ale dosahuje nových výšin.

Ceněné vývojářské studio rozvíjí herní principy svých předchozích her a tentokrát do nich přimíchává prvky odkazující jak ke klasikám žánru roguelike, tak třeba k další kultovní sérii Dark Souls. Jak přesně Deathloop v téhle společnosti obstál a jakým vývojem k němu v Arkane Studios dospěli? Právě toho se v novém Questu zkouší dopídit Šárka jakožto pokořitelka smrtící smyčky a Lukáš ve své tradiční roli polygonovým mechem obrostlého pamětníka.

Jaký vztah mezi sebou mají hrdina hry a tajemná Julianna? Je zábavnější smyčku ničit nebo chránit? Co dělat, když se vám v nejhorší možné chvíli prostě zasekne revolver? A kam se protentokrát ukryl Jarda? Žádný strach, nový díl pořadu Quest přináší odpovědi hned napoprvé!

Spustit audio