Jak vést divadlo ve trojici? Je to jako polyamorie, je třeba si věci pořád vyříkávat
Buchty ve studiu tentokrát přivítaly divadelní režisérku a dramaturgyni Janu Vaverkovou, která nyní působí v kolektivním uměleckém vedení brněnského HaDivadla ve spolupráci s Janem Doleželem a Justinou Grecovou.
Zuzana a Ivana se Jany ptaly, jaké to je, když se člověk v šéfovské pozici v divadle nemůže rozhodovat jen za sebe, ale musí vše koordinovat ve trojici. Jana si pochvalovala, že je ráda, že v pozici umělecké šéfky není sama, i když kolektivní rozhodování pak trvá podstatně déle. Zuzanu samozřejmě zajímaly hlavně peníze – zda Jana s kolegy dostane na konci měsíce stejný počet bankovek, jako kdyby vedla divadlo sama.
Čtěte také
Ivanka pak vyjádřila svůj názor, že divadlo moc nefeeluje, protože se tam afektovaně křičí. Jana jí opáčila, že řvaní a vypjaté pocity na divadle má ráda, protože díky nim lze vypustit vnitřní démony. Jana si pak pochvalovala, že díky své pozici kolektivní šéfky nyní může ráno říkat, že jde do kanclu a mohlo se jít pomalu domů.
Chcete si popřemítat o tom, kdy jste naposledy byli v divadélku, kde emoce tekly proudem? Poslechněte si Buchty a třeba se Vám to zadaří.
A od 16. června poslouchejte novou osmidílnou sérii Buchty o umču, kde s Marií Šťastnou budeme probírat nejen drby, ale i zajímavosti z gotiky, renesance a dalších stylů a období.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.
