Perverze na půl plynu. Vítěz Cannes Titan o obcování s autem je nejsilnější, když tančí

15. říjen 2021

Kuna klesá, ceny energií rostou a nejen kanadské vydry a některé Brňanky se uchylují ke stále větší agresivitě. „Američan žaluje kartářku, že z něj nesňala kletbu od bývalé přítelkyně,“ uvádí otřesný příklad Aleš. Za magický úkon si žena naúčtovala v přepočtu skoro 112 tisíc korun, zákazník však brzy zjistil, že odčarování nefunguje. „Nevěděl jsem, že to je tak drahý,“ šrotují Vítkovi hlavou myšlenky na novou živnost, která by vykompenzovala ztráty z převedení úspor na kuny.

Jeden z mála šťastlivců, kterým se aktuálně daří, je francouzská režisérka Julia Ducournau. Po prvotině Raw, na niž si Čelisti matně vzpomínají díky velkému, a ne úplně opodstatněnému haló, se letos raduje z hlavní ceny na festivalu v Cannes za svůj druhý snímek Titan.

„Ten film má ambici mluvit o věcech, o kterých se moc nemluví, navíc jazykem, jakým se obyčejně nevypráví,“ nakousává tajnůstkářsky Aleš. „Cronenbergovskej body horor kombinovanej s až jímavým dramatem o vztahu otce a syna. Nebo domnělého otce a genderově fluidního… někoho,“ hledá správná slova, kterými snímek uchopit.

Zato Vítek se s tím tolik nepáře. „Hrdinka je zajata a znásilněna autem. Je auty sexuálně přitahovaná,“ informuje věcně posluchače. „Ten film vás ale úplně nevtáhne. Má sice hraniční perverzní momenty, ovšem nejsilnější je v těch nejtradičnějších,“ podotýká trochu zklamaně.

„Připadá mi, že Titan plynule navazuje na tradici extrémních hororů / art filmů, který Francouzi točí zhruba od poloviny devadesátek. Řekl bych, že proto nemůže být šokující – tenhle typ filmů sleduju 20 let a nevidím tu nic, co by se dramaticky vymykalo. Má sice velmi silný místa, ale jsou to jenom místa. Zároveň nevidím ani žádný intelektuální koncept,“ mudruje skepticky Tonda. „Slovo ‚random‘ to vystihuje nejlíp,“ potvrzuje Aleš a nakonec se všichni shodují, že by tvůrci možná udělali lépe, kdyby víc vytěžili práci s hudbou a tancem. Ta se jim totiž opravdu povedla.

Co si o Titanu myslí Karel Veselý, který má s kovy na těle v okruhu přátel filmově kritického magazínu nejvíce zkušeností? Jak by Kamil Fila oznámkoval debut Šimona Holého Zrcadla ve tmě? Bylo opravdu nutné znovu vytočit Tísňové volání, nebo by se režisér Antoine Fuqua měl za svůj remake cítit Guilty? Jede Woody Allen na autopilota? Chutná Aleš jako vepřové tacos? Kam se na stará kolena uchýlí Tonda, pokud mu ve Vinoři nepostaví domov důchodců? Kdy má Vítek narozeniny a kolik mu mentálně je? Poslechněte si celý pořad a dorazte na divoké Čelisti Live v Olomouci, kde rozfoukáme Duny a vyvraždíme všechny olihně široko daleko!

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

3x Karel Klostermann

Koupit

Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.