Předělávka od podlahy: Final Fantasy VII Rebirth mění příběh jedné z nejlepších her všech dob
Fanoušci a fanynky RPG východní provenience letos zažívají nebývale silnou sezónu - leden jim dopřál Like a Dragon: Infinite Wealth, březen přináší Dragon’s Dogma 2 a na konci února vyšla druhá část remaku legendárního JRPG z roku 1997: Final Fantasy VII Rebirth. Jak se prostřední díl plánované trilogie vydařil a jak moc se odklání od originálu, rozebírá Šárka Tmějová s Jardou Möwaldem.
Původní Final Fantasy VII z roku 1997 dodnes považuje podstatná část hráčské a herně-kritické obce za jednu z nejlepších her všech dob. Minimálně se jí nedá upřít přelomový status titulu, který masám dokázal, že i hry mohou mít silný příběh a poselství.
Environmentalismus a ekologický aktivismus ani filosofický přesah se na konci 90. let v souvislosti s hrami jinak moc neskloňoval, Final Fantasy VII si ale hráči a hráčky zamilovali i kvůli skvěle napsaným postavám a obecně emocionálnímu scénáři – včetně zvratu, který mnohé v rámci her poprvé rozplakal.
Právě tímto zlomovým momentem končí Final Fantasy VII Rebirth, předělávka si ale vedle moderní grafiky a soubojů v reálném čase bere na paškál i scénář. Snaží se přitom jak zavděčit milovníkům originálu, tak zároveň nevyděsit nováčky, kteří s předlohou nemají zkušenost. Právě oni ale paradoxně mohou být z příběhových změn nejvíc zmatení.
Naopak přechod od lineárních koridorů města Midgar k otevřenému světu širého kontinentu se vydařil na výbornou - ačkoliv hlavním tahákem zůstává příběh, nabízí Rebirth ohromné množství vedlejších úkolů, miniher a prozkoumávání, které nepůsobí jen jako výplňová vata.
Související
-
Final Fantasy XVI se nebojí být epické ani konsensuálně poplivat kořeny své série
Může se zdát k nevíře, když se titul, který měl být v osmdesátých letech labutí písní studia Square, dočkává v těchto dnech již patnáctého číslovaného pokračování.
-
Remake Final Fantasy VII je ideálním vstupem do kultovní japonské série
Jarda se Šárkou nejsou ve světě JRPG zrovna kovaní, a proto si na pomoc s epizodou o Final Fantasy VII přizvali hosta, herního novináře Jirku Škrampala.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.