Publikum jde vychovat. Charles Games sklízí úspěch s Beecarbonize a pokračují s hrami s přesahem
Nominace v cenách Apple Design Awards v kategorii Social Impact po boku aplikací Duolingo nebo Headspace a více než padesát tisíc stažení. Digitální karetní hra Beecarbonize, strategická simulace klimatické změny založená na skutečném výzkumu a vědeckých vizích, vznikla spoluprací organizace Člověk v tísni se studiem Charles Games, které už má na kontě hry Attentat 1942 nebo Svoboda 1945: Liberation. „Rádi vytváříme hry s přesahem,“ říká spolutvůrce Beecarbonize Ondřej Paška.
„Klimatická změna je systém různých mechanik, které na sebe vzájemně reagují a karty nám k tomu přišly jako ideální varianta,“ vysvětluje počátek Beecarbonize Paška. Herní mechaniky vznikaly souběžně s tématem.
„Každou fázi jsme konzultovali s odborníky a dostávali jsme na to neustále feedback. Chtěli jsme, aby hra byla zábavná a zároveň odpovídala realitě,“ popisuje spolutvůrce hry průběh prací na Beecarbonize a dodává, že pro takovéhle hry místo na trhu určitě je. „Hráči se kromě zábavy chtějí i něco dozvědět. Publikum si lze pro hry s přesahem vychovat.“
Princip Beecarbonize stojí na emisích, hráči postupně rozvíjí čtyři sektory, kterými jsou průmysl, ekosystémy, společnost a věda. „Cest k výhře je několik, když to člověk umí, lze to dohrát do deseti, patnácti minut,“ říká Paška.
Ke hře nyní vychází aktualizace, po které podle jeho slov nezůstal v Beecarbonize pixel na pixelu. „Přidali jsme nové karty, novou výherní cestu, achievementy a leaderbordy, aby se hráči mohli poměřovat mezi sebou. A taky jsme vylepšili grafiku.“
V jakých zemích se Beecarbonize stahuje nejvíce? Co jsou to robovčely? A jaké další hry studio Charles Games připravuje? Poslechněte si celý rozhovor.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka