Původní záměr byl natočit jednu nesmrtelnou desku a pak se rozpadnout, říká kapela Divo Institute

5. červen 2023

„Náš původní záměr byl natočit jednu nesmrtelnou desku a pak se rozpadnout, to nám ale zatím nevyšlo,“ říká Adam Michlík z kapely Divo Institute, která letos v dubnu vydala eponymní debut. „První půlrok jsem to nedokázal poslouchat. Přišlo mi to moc popové a safe. Jsou to hitovky a ten zvuk je velký, naleštěný a přístupný. Asi chceme víc trhat uši a nervy a způsobovat zlé stavy. Nakonec mi to nevadí, myslím, že první deska měla znít takto,“ vysvětluje Aleš Procházka.

Hudebníci Aleš Procházka, Kilián Les Kešner a Adam Michlík dnes tvoří základní sestavu domácích Divo Institute. Tu na pódiu čas od času doplňuje ještě čtvrtý fluidní člen, který na koncertech zastává roli performera. Živá vystoupení kapely jsou nezapomenutelným zážitkem, který nabízí kombinaci syrové energie, poetických veršů i kolektivního tance, leckdy připomínajícího rituál.

Texty Divo Institute vznikají jako kolektivní práce. Jejich forma se tak o dost liší od předchozí sólové tvorby Aleše, který v minulosti vystupoval pod jménem Násilník. „Rapová zvukomalebnost je svým způsobem hodně matematická. Má to své náležitosti, počítání barů. Ubíralo mi to na opravdovosti, na tom, co chci vlastně sdělit. Už jsem si chtěl akorát něco dokazovat. Písňová forma o čtyřech větách obsáhne víc než jeden dlouhý a nekonečný rapový text. Každý si za tím může prožít svůj vlastní příběh,“ uzavírá Aleš.

Proč se na koncertech Divo Institute betonuje a staví zdi? Jak důležitý je pro ně pohyb a komunikace s publikem? A stává se z nich na pódiu někdo jiný? Poslechněte si celý rozhovor.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.