Quest: Český Project Hospital nebude kopie Theme Hospital. Zaměří se na realitu vedení nemocnice

30. březen 2018
Ze hry Project Hospital

Na všudypřítomnou jarní rýmičku platí jediné – pořádná dávka Questu do uší. V tom aktuálním si povídáme s Janem Benešem a Ondřejem Melkusem z českého studia Oxymoron Games, kteří pracují na realistické strategii z nemocničního prostředí Project Hospital. A posilnění vitamíny recenzujeme rovnou dvě nové hry: pirátskou multiplayerovku Sea of Thieves a návrat zábavných závodů Burnout Paradise Remastered. 

Na nemocniční tycoon Theme Hospital mnoho z nás vzpomíná v dobrém. Není divu, od vydání v roce 1997 jsme se s žádnou podobnou hrou nesetkali. Český Project Hospital si však bere za úkol vrátit správu nemocnice zpět do rukou hráčů, tentokrát však v trochu jiném, realističtějším podání. „Co se týče inspirace, tak kromě samozřejmého Theme Hospital mohu zmínit i moderní tycoony, jako je třeba Prison Architect. Snažíme se vytvořit propracovanou moderní hru a zároveň vrátit zpátky to nemocniční prostředí,“ říká Jan Beneš, hlavní programátor hry.

Project Hospital staví na uvěřitelnosti, a hráči se tak budou muset vypořádat s realistickými nástrahami provozu nemocnice, stavbou skutečných oddělení a léčbou známých chorob. Toto rozhodnutí vyvolalo mezi hráči po celém světě velký zájem. Čtyřčlenné studio převážně z Prahy už nyní během vývoje na svých fórech rozebírá společně s natěšenými fanoušky potenciální obsah a krotí přání komunity, která by nejraději ve hře viděla úplně všechno. I proto hra vyjde až ve finální podobě, a ne nekompletní v předběžném přístupu, což by tvůrce jen svádělo k nekonečnému nafukování obsahu. A v jaké fázi vývoje se Project Hospital nyní nachází? „Jsme zhruba dva až tři měsíce od chvíle, kdy bude hra z hlediska obsahu kompletní,“ shrnul hlavní designér Ondřej Melkus s tím, že další měsíce stráví odstraňováním chyb a uhlazováním zážitku. Se hrou bychom se měli setkat v plné kráse už v druhé polovině tohoto roku.

To bychom měli budoucnost. Co ale v přítomnosti? Koho láká svobodný život v Karibiku, ten si možná vyzkouší novou pirátskou hru Sea of Thieves. V ní se hráči stávají piráty a společně s kamarády plují od ostrova k ostrovu, hledají poklady, bojují s kostlivci a sem tam se utkají v námořních bitvách s loděmi, které řídí jiní hráči. Možná to zní jako sen, ale pozor! „Sea of Thieves je velmi přístupná hra, která vede hráče za ručičku, ale hráči brzo zjistí, že v ní není moc obsahu,“ stěžuje si kapitán Jarda Černovous. „Přestože se jedná o pirátskou hru, nelze v ní vlastně pořádně pirátit,“ dodává pak mezi loky z lahve rumu. Sea of Thieves se prodává za standardní plnou cenu, ale nabízí jen hrstku různých aktivit, které se navíc velmi rychle ohrají. Zajet si na ostrov a podle mapy hledat zakopaný poklad je zábavné, ale ne pokud to samé v bledě modrém provádíte několikrát za sebou. Nikde hra nejde do hloubky, což ostatně platí i o souboji s mytickým Krakenem, který se momentálně považuje za vrchol hry. Stačí seskočit z lodi do vody a hráči uvidí, že obří chapadla vedou jen pár metrů pod hladinu, kde „záhadně“ mizí. Je Kraken nedodělaný stejně jako zbytek hry?

Odpověď je samozřejmě ano, a proto si spravíme náladu u hry z úplně jiného soudku. Burnout Paradise Remastered je port PC verze oblíbených a napínavých závodů, který vyšel na současné generace konzolí a oživuje tak zatím poslední díl bezva série v hezčí grafice a v balení se všemi DLC. „Je to ideální hra pro lidi, které prostě baví hrát a nemusí to být zrovna závodní hry,“ shrnuje opět Jarda. Proč by vás měl remasterovaný Burnout Paradise zahřát, i když se nepovažujete za automobilové fetišisty, se dozvíte v aktuálním Questu.

Jak se kluci z Oxymoron Games tváří na nečekanou konkurenci? Může Sea of Thieves zaujmout sváteční hráče? Kolik holek z těsta (žijících blízko Rajského města) si zaslouží remaster Burnoutu? Informacemi obohacený benzín pro vaše motorové uši si můžete načerpat v nejnovějším Questu, takže se vydejte na zběsilou jízdu herním světem a poslouchejte!

autoři:Jaromír Möwald, Vojtěch Dřevíkovský
  • Technologie
  • Komentář