Quest: Jak na koleni vzniká česká darksoulsovka Lost Hero + recenze No Man’s Sky NEXT

3. srpen 2018

V Questu pravidelně představujeme české vývojáře a tentokrát došla řada na Pavla Jiřího Strnada, jenž pracuje na akčním multiplayerovém RPG Lost Hero, které by mohlo zaujmout hráče „soulsovek“. Vedle toho si dlouze povídáme o No Man’s Sky. Ta sice vyšla už před dvěma lety, ale nově láká hráče po tisících. Proč se do hry vrací a máte se vrátit i vy? To se dozvíte v Questu s číslovkou 108.

Pavel Jiří Strnad svoji hru popisuje jako hru inspirovanou Dark Souls, především jejím „spravedlivým bojovým systémem“, který nezávisí na náhodě, ale jen na schopnostech hráče. Oproti Dark Souls však Lost Hero nabízí menší levely a především jejich editor, ve kterém si hráči mohou herní svět postavit. „Je to kvůli tomu, že jsme malé studio. Vývoj vlastně platím ze svého a chci především odvyprávět ten svůj příběh. Hra je momentálně v hratelné alfa verzi, do které se už mohou hráči pustit, a do Vánoc bychom ji chtěli vypustit do předběžného přístupu. Doufáme, že díky komunitě v tu chvíli už bude obsahovat i pár dobrých levelů. Ale nespoléháme na to,“ vysvětluje Pavel, jak ve skromných podmínkách vzniká ambiciózní projekt.

Lost Hero má za sebou úspěšnou kampaň na českém crowdfundingovém portálu Startovač, ukazuje se na herních výstavách, má kolem komunitu fanoušků, kteří společně hru hrají a povídají si o ní na fórech. Povědomí o hře se šíří tak nějak samo mezi hráči a to Pavlovi vyhovuje: „Věřím, že dobrý produkt se do určité míry prodá sám. Dark Souls jsou toho důkazem. Neměly nikdy žádnou velkou reklamu a vytvořily si spoustu fanoušků, byť jim to chvíli trvalo, ale pro Dark Souls 2 už vydavatelé nemuseli dělat reklamu. Lidi na to sami čekali.“ Navzdory tomu se však na komunitu a její tvořivost nechce Pavel spoléhat. Lost Hero by ve finále měl stát na vlastních nohou a komunitní obsah by měl fungovat jako způsob, jak si při každém dalším hraní zahrát něco nového.

Podobnou mantru má i hra No Man’s Sky, nabízející hráčům nekonečně velký vesmír plný galaxií, hvězd a planet, které se všem hráčům generují včetně povrchů vesmírných těles, případné flóry i fauny. Před dvěma lety hra vyšla a velkou většinu svých hráčů zklamala – připomeňte si proč. Od té doby No Man’s Sky dostalo několik zásadních aktualizací, které přidávaly nové možnosti, jako je stavba základen, ježdění ve vozítku, a změn se dočkal i příběh či algoritmy generující planety i zvířata. Nově však hra dostává aktualizaci s názvem NEXT, která přináší dlouho očekávaný multiplayer pro čtyři hráče. Je to důvod, proč se do hry vrátit? Pro tisíce lidí na světě ano, pro Jardu úplně ne. „Přiznám se, že jsem během těch dvou let hru nehrál. Teď jsem se do ní ze zvědavosti vrátil a paradoxně ten multiplayer mě z těch novinek na ní baví asi nejmíň,“ komentuje Jarda výčet všech novinek.

Co se Jardovi na No Man’s Sky líbí nejvíc? Jak funguje zapojení celé rodiny do vývoje hry, kterou navíc financujete ze své hlavní práce? A proč by fanoušky RPG měla zajímat herní trilogie The Banner Saga? To všechno rozebíráme v 108. Questu, tak stahujte, přehrávejte a pozorně poslouchejte.

autoři: Jaromír Möwald , Vojtěch Dřevíkovský