Quest: Jak se testuje Kingdom Come: Deliverance?

5. leden 2017

RPG Kingdom Come: Deliverance Dana Vávry je v současnosti nejočekávanějším herním projektem z Česka. I proto je potřeba ho před vydáním pořádně otestovat.

Své o tom ví Marek Černý, člen aktuálně osmičlenného QA týmu studia Warhorse. On a kolegové, jednoduše řečeno, zodpovídají za to, že hra funguje tak, jak hráč očekává. Podle něj je testování velkého RPG s otevřeným světem poměrně náročná práce, podstatně náročnější než testování lineárních stříleček. „V lineárních hrách je velmi omezený počet možností, které mohou nastat. Naše hra je sandbox a musíme zkrátka vyzkoušet všechno možné,“ říká Černý. „Mojí specializací jsou souboje. Nejenže musím otestovat každou zbraň z pohledu hráče, ale také je třeba ověřit, že i NPC na ně reagují správně.“

Kingdom Come si už hráči mohou vyzkoušet formou betaverze. I oni odhalují chyby. „Nevychytali jsme všechno. My se s komunitou snažíme hodně komunikovat. Oni tu hru hrají, netestují, mají úplně jiný pohled na věc a odhalí trochu jiné chyby než my v QA,“ pochvaluje si spolupráci s komunitou Černý. Naráží ale na prokletí všech testerů. „Až budu hrát finální verzi Kingdom Come, asi už to nebude ono. Vím, co se bude dít, co mě čeká a všechno si to užívám teď. Znovu si to asi neužiju.“ Celý rozhovor s Markem Černým si poslechněte v novém Questu.

Velký herní podzim v režii Microsoftu pokračuje. Po hrách ReCore a Forza Horizon 3 se nám do rukou dostala střílečka Gears of War 4. Ta má vrátit celou sérii na výsluní – předchozí díl s podtitulem Judgment její jméno tak trochu pošpinil. Teď jsme se ale konečně dočkali plnohodnotného pokračování.

Gears of War 4 se dá velmi dobře připodobnit k Halo 4. Také totiž otevírá novou trilogii a vzniká pod úplně novým studiem. Z herního hlediska ale téměř všechno zůstalo při starém. Motorovka pořád krájí, zbraně pořád střílejí, krev pořád teče ve velkém. Gears 4 mají vynikající tempo, na poměry stříleček velmi slušný příběh a také oblíbený multiplayer. A samozřejmě Horda, kde se na vás opět valí nekončící zástupy nepřátel. Sice téměř stejná jako před lety, ale krásnější a modernější. A to samé se dá říct o celé hře. Lepší kooperativní akci na současných konzolích nenajdete. Zasloužených 6 bodů ze 7.

autoři: Jaromír Möwald , Lukáš Kunce
Spustit audio