V sólovém provedení chci jít do maximální hloubky prožití, slibuje Islanďan Högni
Högni Egilsson se v roce 2011 představil českému publiku poprvé jako frontman kapely Hjaltalín, o tři roky později rozpálil do běla publikum jako zpěvák legendárních elektroniků GusGus. V letošním roce zahraje v Praze znovu. 20. března představí v Paláci Akropolis své sólové album Two Trains, o jehož vydání se postaralo ceněné vydavatelství Erased Tapes. „Deska je alegorií současné renesance Islandu,“ prozrazuje v rozhovoru Högni.
Letos třiatřicetiletý muzikant založil Hjaltalín s kamarády už na střední škole a vícehlavé těleso se postupně stalo jednou z největší atrakcí agilní islandské scény. „Vracím se po letech domů,“ s uspokojením konstatuje Högni. Se spoluhráči skládají po více než pěti letech ticha nové písničky. Nové album by prý mělo vyjít do konce roku. „Všichni v kapele se těšíme, až nový materiál představíme posluchačům,“ dodává zpěvák.
V roce 2014 se Högni stal členem legendární elektronické skupiny GusGus. „Potřeboval jsem na čas vyskočit ze seriózního světa Hjaltalín. Nejprve jsem pro ně natočil nějaké doprovodné vokály, pak přišly na řadu hlavní vokály, a aniž bych to plánoval, stal jsem se na několik let členem tohoto tanečního spolku,“ vysvětluje Egilsson.
Do Prahy se letos Högni vrací, aby koncertně představil materiál své sólové desky Two Trains, o jejíž vydání se postaral label Erased Tapes. „Na pódiu mě doprovodí české smyčcové kvarteto,“ prozrazuje Islanďan. „Sólovou desku Two Trains jsem napsal v úzké spolupráci s producentem Atli Bollasonem. Pochybuji, že v blízké době vytvořím něco podobného,“ konstatuje Högni.
Kde se Högni seznámil s šéfem GusGus? Co říká Högni na letošního finalistu hudební soutěže Eurovision, který reprezentuje Island – industriální performery Hatari? Inspiroval se zpěvák v mládí metalem?
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.