„Začali jsme s vlastní výzvou navštívit jednou týdně babičku,“ říkají vnoučata tvořící #kafesbabi

21. listopad 2018
Vnoučata tvořící #kafesbabi

Zajít na kafe nebo pivo s vlastním anebo i cizím prarodičem může znít jako přirozená věc, ale v dnešní době si každý umíme najít spoustu jiných závazků. Prohloubit mezigenerační vztahy se rozhodli Kristián Kopřivík, Anička Košlerová a Klára Kopřivíková. „Jako děti jsme s prarodiči trávili hodně času. Jak vyrůstáme, začínáme chodit do školy, pracovat, vazby se mohou vytratit,“ říká Klára.

„V dnešní době trávíme spoustu času na telefonu, jsme hodně ‚busy‘ a je hodně jednoduché zapomenout na ty, kdo jsou nám nejbližší,“ pokračuje Anička. Celý nápad vznikl v momentě, kdy sourozenci Kopřivíkovi jeli s babičkou na dovolenou k moři. Zjistili, jak důležitý je společně strávený čas, a dohodli se, že se s ní budou potkávat pravidelně každý týden. Takhle strávený čas může prožít každý, kdo se třeba na základě výzvy #kafesbabi a #pivosdedou vydá do své oblíbené kavárny s prarodiči na kus řeči.

Smyslem celé výzvy je inspirovat mladé lidi k prohloubení vztahu se svými prarodiči. Na webu kafesbabi.cz se veřejnost může dozvědět o speciálních nabídkách spřátelených kaváren, které pod heslem kafesbabi nabídnou výhodnější pohoštění. „Nikomu neříkáme, že když jde s babičkou na kafe, tak se musí vyfotit a tu fotku pak musí sdílet. Je to jen nástroj, jak šířit dál naši myšlenku,“ vysvětluje Klára hashtagy a fotky na Instagramu. „Sama jsem babičku poslala v kavárně CAMP pro kafe a vrátila se s pivem, vznikla z toho krásná fotka,“ směje se Anička. Všichni se pak shodují na tom, že hashtagy jsou jen orientační, nikomu tak neříkají, co si objednat. Podniky, které chtějí projekt podpořit, se prý hlásí rády samy, jejich počet narůstá, i mimo Prahu jednají inspirativní vnoučata už i s desítkami dalších míst.

„Kristián nemá ten slogan rád, ale občas říkáme, že bychom rádi pohipstřili babičky a odhipstřili kavárny,“ říká Anička. Autoři výzvy přiznávají, že chtějí zpřístupnit své oblíbené podniky starší generaci. Doufají, že pak také kavárny přizpůsobí svou nabídku a přístup k seniorům.

Fungují slevy ve vybraných podnicích jako motivace? A taky se hádáte s babičkou, kdo bude nakonec platit? Osobní příběhy vnoučat z výzvy #kafesbabi si poslechněte v rozhovoru.