Bruno Dumont: Sexualita je motor všeho

27. březen 2010

Vpravdě exkluzivním hostem páteční Odpolední session na Radiu Wave byl jeden z nejvýraznějších autorských filmařů současnosti, francouzský režisér Bruno Dumont. Společnost mu dělala debutující herečka Julie Sokolowski, která ztvárnila hlavní roli v Dumontově aktuálním filmu Hadewijch, jež měl ve stejný den tuzemskou premiéru v rámci pražské části Febiofestu.

Vystudovaný filozof, jehož snímky Lidství (1999) a Flandry (2005) získaly Velkou cenu poroty na festivalu v Cannes, výrazně ovlivnil během posledních deseti let tvář uměleckého filmu: především jeho snímek 29 palem do značné míry definoval fenomén tzv. vyprázdněné narace, jedné z nejvitálnějších koncepcí artové kinematografie první dekády nového milénia.


O jeho vztahu k abstraktnímu malířství a filosofii, o jeho antipatii k francouzské kritice a sociologii, o práci s (ne)herci i o jeho vztahu k hudbě, o touze pronikat skrze povrch věcí až na samou podstatu si s Bruno Dumontem povídal náš hudební a filmový redaktor Aleš Stuchlý.
Slovo dostala nicméně i Julie Sokolowski: na své si ale přijdou u tohoto rozhovoru především ti posluchači, kteří si potrpí na decentní coming-out v přímém přenosu.

02016399.jpeg

Filmografie Bruna Dumonta (1958):

Ježíšův život (La Vie de Jésus, 1997)
Lidství (L’Humanité, 1999)
Dvacet devět palem (Twentynine Palms, 2003)
Flandry (Flandres, 2006)
Hadewijch (2009)

Spustit audio