Čelisti: Já, Hepnarová. Nová a úplně nahá
Český a slovenský film pod nadvládou morálně problematických žen, obnažených až na kost. A Čelisti pod nadvládou celkově problematických králů vět neukončených. Naštěstí plně zahalených.
Filmový náklaďák měsíce března zásobil aktuální díl více než štědře. Projížďka s ponižovanou a mstící se šoférkou Olgou Hepnarovou přes všechny problémy naznačuje, že tuzemské kinematografie začíná točit volantem svého osudu a směřuje do mnohem zajímavějších končin. Debut tvůrčího dua Weinreb – Kazda sice stále hraje víceméně na jistotu, ale přinejmenším je to jistota bližší aktuálním trendům artové kinematografie.
V podobném duchu se nese celovečerní debut scenáristy Marko Škopa Eva Nová, který si bere na paškál bolestné odkvétání kdysi slavné herečky. Nadějně vystavěné a dokumentárně strohé drama podobně jako Já, OIga Hepnarová doplácí na poslední třetinu, která zbytečně rozmělní to, co je ve filmu dobré. Ale naděje i tady vítězí nad šedí. A konečně Můj král, kterému se za dokonalé vystižení jedné vztahové deziluze hluboce poklonil Dan Řehák. Francouzský snímek režisérky Maïwenn se nese ve znamení svižných dialogů a skvělých hereckých výkonů Vincenta Cassela a Emmanuelle Bercot.
Příště si to u nás o titul krále býků rozdají Batman a Superman.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.