Česko a Slovensko čeká dekáda Vogue: jaká bude lokální módní bible?

13. březen 2018
Fabrice Biundo a Michaela Seewald

Na konci srpna začne vycházet český a slovenský časopis Vogue. Podle vydavatelů je právě teď ta nejlepší chvíle pro vstup světové módní bible na místní trh: ekonomikám obou zemí se daří, roste počet investic do luxusního zboží a množství dolarových milionářů v regionu překročilo dvacet pět tisíc. Česko-slovenský Vogue chce vedle střední a starší generace zaujmout i mileniály a přitáhnout je zpět k tištěným časopisům.

Zatímco polský Vogue, který začal vycházet letos na jaře, má od domu Condé Nast licenci na pět let, teamu V24 Media se podařilo získat závazek na deset let. Vydavatelský dům Condé Nast monitoroval český a slovenský trh dlouhou dobu, chyběl mu ale vhodný partner na tuto spolupráci. Ve V24 Media našel spolehlivého a důvěryhodného partnera s jasnou vizí a strategií. Český trh s luxusem a uměním dynamicky roste a inzerenti mají zájem na něj vstoupit, říká zakladatelka a ředitelka společnosti V24 Media – Michaela Seewald.

Vše bylo až do poslední chvíle tajné. V24 Media začala oficiálně fungovat teprve koncem loňského roku. Společnost založila právnička specializovaná na duševní vlastnictví společně se zkušeným mediálním profesionálem Fabricem Biundo. Přípravy nám zabraly dva roky. Na začátku jsme pracovali na strategii, vizi a prezentaci, pak následovalo jednání o podmínkách licence, probíhala řada setkání v Londýně a v Praze, představení teamu. Stále jsme ale na začátku, teď nás čeká ta nejkrásnější a nejtěžší část práce – vytvoření prvního čísla, popisuje Michaela Seewald.

Michaela Seewald

Fabrice Biundo byl v devadesátých letech u začátků české ELLE, rozjížděl také časopis Marianne a stojí za řadou eventů, od ELLE Beauty Lounge v Karlových Varech přes Dny Marianne až po sneakers festival Teniskology. Jako fanoušek sneakers a organizátor teniskového festivalu je v úzkém kontaktu s generací mileniálů: Jsem nadšený z toho, jaký mají úžasný kreativní potenciál. V této oblasti se aktuálně skutečně děje něco výjimečného. Na mileniály budou zacílené digitální kanály české a slovenské Vogue a chci je také přitáhnout zpět k zájmu o print. K tomu, aby si opět začali kupovat časopisy. Chci jim vysvětlit, že kvalitu, která bude v časopisu, nenajdou na žádné digitální platformě.

24. mezinárodní mutace časopisu Vogue bude česko-slovenská

Jak by vypadala první obálka časopisu Vogue pod taktovkou Radia Wave?

Vydavatelství Condé Nast dnes oznámilo uvedení módního časopisu Vogue v česko-slovenské verzi.

Jak bude tato strategie, která je pro většinu tradičních tištěných médií otázkou za milion, v případě české a slovenské Vogue vypadat, zatím Biundo tají. Vše uvidíme až v praxi letos na podzim. Neveřejné je zatím také složení redakce. Jestli jsou pravdivé řeči o tom, že magazín má řídit Andrea Běhounková, která od roku 2010 vedla českou ELLE, se nejspíš dozvíme na konci března. Zatím je jasné jen to, že redakci bude tvořit kolem čtyřiceti lidí. Naší vizí pro český a slovenský Vogue je unikátní a inovativní platforma, která bude odrážet kulturní dědictví obou zemí. Vypoví příběh místních talentovaných návrhářů a umělců. 85 procent redakčního obsahu budou tvořit lokální novináři, fotografové a umělci. Část redakce už je hotová, ale stále ještě hledáme další talentované tvůrce, popisuje Michaela Seewald.

Jakou roli bude v české a slovenské Vogue hrát lokální móda a umění? Koho chce místní verze módní bible oslovit? Jaká čísla vydavatele přesvědčila, že právě teď je nejlepší chvíle pro vstup Vogue na místní trh? Poslechněte si v rozhovoru s Michaelou Seewald a Fabricem Biundo.

Spustit audio
  • Móda
  • Rozhovor