The Corona Lantern se od lásky k Neurosis posunuli k suverénnímu doomu a přišli s českou metalovou deskou roku
Jedno ze žánrových klišé spojuje náladotvorné doommetalové desky s podzimním obdobím, kapela The Corona Lantern ale v jejich případě míří příhodně do černého. Takřka pět let po silném debutu Consuming The Tempest se teď domácí čtveřice vrátila s novou deskou. Ta nejenomže je obestřena hutnou mlhou atmosférických kytar, ale šíří kolem sebe i sirný odér hodně dramatického příběhu, v němž není místo pro optimismus. Funerální podtóny, jaké si adventní čas žádá.
Za kapelou stojí od začátku Igor Krakhmalev, který je, stejně jako Daniela i bubeník Šimon, členem o kus svižnějších Diligence. Přiznaný vliv hutných Neurosis ale s novou deskou do značné míry odezněl a kapela našla osobitější výraz, který ještě podtrhuje hodně autentický zvuk.
A pokud se technické metalové kapely často uchylují k hodně sterilnímu zvukovému obalu, představuje Certa Omnibus Hora, za jejíž produkcí stojí Dan Friml, osvěžující výjimku.
Album Certa Omnibus Hora je nyní k dostání prostřednictvím labelu MetalGate, sama kapela pak vyhlíží jarní měsíce, kdy by ho chtěla pokřtít a později představit i na festivalech.
Modeláři si pozvali zpěvačku kapely The Corona Lantern, aby dali řeč nejen o jejich skvělém albu Certa Omnibus Hora. S Danielovou Neumanovou o její grafické práci, ale i o tom, kam se s albem chtějí posunout a jaký vliv na to bude mít basákovo bydliště v Londýně.
PLAYLIST:
The Corona Lantern – Hours Between Heartbeats
Killer Be Killed – Deconstructing Self-Destruction
The Corona Lantern – The Truth and Its Will
Kyuss – Gardenia
Asschapel – Follow the Fist
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.