Daft Punk: Překvapivě lidští roboti

20. květen 2013

Daft Punk chtějí vždy svým vystupováním i tvorbou jít proti proudu. Počítače podle nich nejsou vhodné k tvorbě hudby, své obličeje ukazují zřídkakdy na veřejnosti a vůbec nikdy ve videoklipech. Na novince Random Access Memories , která je Deskou týdne, se snaží vytvořit album, které bude za pár let samplovat někdo jiný.

V dubnu 1993 vyšla v Británii kompilace Shimmies in Super 8. Dva tracky na ní patřily kapele Darlin´. Legenda, a Thomas Bangalter, praví, že tehdy osmnáctiletí kluci dali svoji nahrávku na kazetě kamarádce a ta ji dostala ke členům kapely Stereolab, která tehdy vystupovala v Paříži. Evidentně se jim hudba líbila a vydali ji spolu s vlastní muzikou na kompilaci labelu Duophonic. O měsíc později označil magazín Melody Maker v recenze kompilaci za „daft punky trash“, tedy jakýsi hloupý punkový odpad, a dvojice Thomas Bangalter a Guy-Manuel de Homem-Christo konečně našla název pro svůj další projekt, který se pustil od kytar k tehdy nastupující elektronické hudbě.

Ze svých hudebních počátků si Daft Punk odnesli jméno a vztah k hudbě tvořené živými nástroji. Počítače nebyly stvořeny k tvorbě hudby,“ říká Bangalter a dodává: „Cokoli vychází z počítače, je sterilní. Není to zvuk, je to jen kód.“
Přečtěte si celý profil Daft Punk v naší Databázi interpretů.

autor: Pavel Cyprich
Spustit audio

    Nejposlouchanější

    Mohlo by vás zajímat

    E-shop Českého rozhlasu

    Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

    Václav Žmolík, moderátor

    ze_světa_lesních_samot.jpg

    Zmizelá osada

    Koupit

    Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.