Děrné štítky: Zaostřeno na Google+

23. duben 2013

Google dohání náskok Facebooku a nabízí vývojářům nové funkce, které mohou začlenit do svých webů.

Víte, jak se jmenuje druhá největší sociální síť na světě? Ještě nedávno by správná odpověď byla Twitter. Ten se ale na pomyslném žebříčku propadl, protože ho vystřídal Google+. Svůj účet tam má přes půl miliardy lidí, a to ještě neuplynuly ani dva roky od jeho založení.

Při srovnání s Twitterem je zajímavé, jak malý počet fanoušků mají nejsledovanější stránky. Předminule jsme třeba v Děrných štítcích říkali, že králem Twitteru je Justin Bieber s víc než 37 miliony odběratelů. Pokud ho nesnášíte, založte si účet na Google+, protože tam se nevyskytuje vůbec.

Pětice nejsledovanějších uživatelů Google+ se od Twitteru dost liší. Jediným společným jménem je zpěvačka Lady Gaga, která je na „Plusku“ první a na Twitteru druhá. Za Lady Gaga následuje Britney Spears, třetí je generální ředitel Googlu Larry Page, těsně za ním rapper Snoop Dogg a pětici uzavírá fotbalista David Beckham.

Všechna tato jména nemají velký odstup v počtu odběratelů, pohybují se mezi pěti a šesti miliony. Další místa v žebříčku odhalují různé kuriozity. Tibetský duchovní vůdce Dalajláma má třeba o sto tisíc víc fanoušků než zpěvák Pitbull. To se na jiné sociální síti jen tak nestane.

Duchu, jsi tu?Kritici připomínají, že Google+ sice nabírá hodně uživatelů, ale jenom kvůli tomu, že tuto službu nabízí vyhledávač na každém kroku. Spousta lidí si tím pádem založí profil, ale vůbec s ním nepracuje a ze sociální sítě je tak vybydlené město duchů.

02803791.jpeg

Trochu to potvrzují i oficiální čísla. Půl miliardy lidí má sice na Google+ svůj účet, ale aktivních uživatelů, kteří se tam pravidelně přihlašují, je zhruba polovina. Typickému uživateli je 28 let, je to muž a pracuje v informačních technologiích. Docela silnou komunitu tvoří také fotografové, ať už profesionální nebo amatérští.

Google se proto snaží nabízet svou sociální síť i dalšími cestami. Minulý týden například zprovoznil doplněk, díky kterému mohou bloggeři na své stránky jednoduše vložit diskusní fóra udržovaná právě přes Google+. Původně to byl bonus pro uživatele služby Blogger, ale chytří uživatelé okamžitě vymysleli cestu, jak komentářový modul nasadit na libovolné stránky.

Google zároveň testuje přihlašování na YouTube přes profily na Google+, což by mělo firmám umožnit jednodušší administraci videokanálů. Doteď se všichni, kdo na firemní kanál nahrávali nový obsah, přihlašovali přes jeden login a heslo. Teď by mohlo být správců víc, podobně jako je to u stránek na Facebooku.

Pořád lepší jsou i základní funkce, například vyhledávání. Na rozdíl od Facebooku jde jednoduše hledat ve veřejných fotkách, statusech a událostech. Podporováno je filtrování příspěvků podle klíčových slov, což Google+ odkoukal na Twitteru.

Solidní je také mobilní aplikace, i když ani tam se nevyhnete trendu horších či lepších automatických efektů při zveřejňování fotek. Google kvůli tomu koupil rovnou celou firmu. Výsledkem je, že své fotky můžete před publikováním pěkně zničit nějakým příšerným filtrem, který jim dodá rádobyumělecký nádech. To teď prostě letí a může za to popularita Instagramu.

Nejsledovanějším Čechem na Google+ je ale naštěstí profesionál. Novinky fotografa Martina Raka odebírá skoro 115 000 lidí.

autor: Filip Rožánek
Spustit audio