Entomologie lidské mizérie: nulajednanulanula a Boost na nových deskách ventilují temné emoce

13. leden 2021

V Plzni (a Praze) usazené kapely Boost a nulajednanulanula se obě pohybují na hardcorovém půdorysu, ale jinak hrají hudbu docela odlišnou. Boost, kteří debutují albem Tribal Culture, staví na hodně hrubém, až primitivním výrazu, zatímco nulajednanulanula, kteří se vrací s deskou Život je pomalá smrt, vyznávají elegantnější a hlavně emocionálně vyšponovanější pojetí žánru.

Na své předešlé desce Liebe aus Sudeten se nulajednanulanula loučili s krajem, ve kterém vyrůstali, a temného náhledu na svět se nezbavili ani na novém albu. „Hlavní je nezapomenout rozsvítit další okna paneláků, na znamení, že ještě žiju,“ zpívají v titulní skladbě nové desky, kterou zdobí velkoryse pojatý přebal vinylu. A přestože se kapela protentokrát spojila s labelem, DIY přístupu zůstala věrná mimo jiné tím, že náročné obaly sama kus po kusu kompletuje.

Když Tomáš z Boost vybral do playlistu kapelu Executioner’s Mask, která navazuje na gotiku 80. let, nepřímo tím poukázal i na přístup své vlastní kapely. Boost totiž rovněž oživují estetiku, jakou si spojíme s dřívějšími dekádami, ale podobně jako kapelní grafik Aleš Rubáš tak činí mimořádně svěžím a přitažlivým způsobem. Dvě kapely, jeden label, shodná energie.

Uznávají zástupci kapel nulajednanulanula a Boost institut metalového hrdiny? Měsíc a den po vydání svých desek dorazili do Modelářů, aby rozebrali nejen cestu pod hlavičku labelu Day After.

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.