Far Cry 5 vyměnil exotiku za americký venkov, likvidace náboženských fanatiků je ale pořád super

6. duben 2018
Ze hry Far Cry 5

Dobří holubi se vracejí a jeden takový zavítal i zpět do našeho studia. Jardovi tentokrát dělá společnost Lukáš Kunce, který přijel rovnou z velké americké konference herních vývojářů GDC a své dojmy z této obří akce si nenechal pro sebe. Kromě toho však s Jardou rozebírá, jak dopadl nejnovější díl známé akční série Far Cry 5 a jaká to je, či není zábava utíkat s kamarádem z vězení v kooperační hře A Way Out.

Game Developers Conference je každoroční setkání vývojářů z celého světa. Letos se GDC zúčastnilo na 300 000 vývojářů, kterým konference umožňuje navzájem navázat kontakty, ale i zúčastnit se bezpočtu přednášek od profesionálů z oboru, které většinou odhalují pozadí vývoje velkých, ale i malých a nezávislých titulů. „Nejlepší na tom je to, že tam je spousta lidí a je velmi inspirativní mít tu možnost si se všemi popovídat, vyměnit názory na hry či poznatky z vývoje,“ vzpomíná Lukáš.

Na co ale Lukáš nikdy nezapomene, je hlavní cena v kategorii Nejlepší umělecké ztvárnění, kterou si odnesl český Chuchel v rámci festivalu nezávislých her IGF. Ceny se předávaly během GDC a pro Lukáše i celý tým z Amanita Design to bylo absolutní překvapení. „Nikdo to prostě nečekal, protože jsme byli nominovaní ve stejné kategorii jako Cuphead. Když rozbalovali obálku a vytáhli jméno Chuchel, nebo spíš Čůčel, tak to bylo velký WTF,“ směje se Lukáš při vzpomínce na překvapení a improvizované poděkování na pódiu.

Quest: Český Chuchel je úžasná groteska, u které se budete smát od začátku do konce

Ze hry Chuchel

V Questu se normálně bavíme o hrách, ale tentokrát musíme rozebrat i filmovou novinku v kinech, Tomb Raidera na motivy moderního rebootu známé značky. A nemůžeme se shodnout, jestli filmová adaptace dopadla dobře, nebo ne. Dojde však i na recenzi české hry Chuchel a retro vzpomínání na upírskou hru Vampire: The Masquerade – Redemption, která se odehrává také v Praze.

Kromě povídání o Lukášově dobrodružství v San Francisku jsme se v Questu věnovali i dvěma poměrně zásadním hrám současnosti. A Way Out je v podstatě nezávislá hra, jejíž vývoj se rozhodlo podpořit vydavatelství EA, ale všechno ostatní nechalo na tvůrcích. Ve hře se dva hráči na rozdělené obrazovce snaží společně uniknout z vězení ve stylu detektivek ze 70. let. Na A Way Out je zajímavé to, že na rozdíl od současných multiplayerovek umožňuje hrát hru ve dvou online, i pokud si ji zakoupil jen jeden z hráčů. Je to určitě sympatické gesto od EA, které si hráči spíš zakódovali jako hamižného herního molocha. „Líbilo se mi, že je hra vlastně docela krátká. Dá se dohrát za dlouhý večer a pořád pěkným tempem uhání dopředu. Přišlo mi, že téměř celá funguje jako taková dlouhá příprava na velmi povedené finále,“ shrnuje Jarda, který by A Way Out doporučil spíše hráčům, kteří buď příliš hry nehrají, nebo mají raději filmovější zážitky.

Kdo si ale spíš potrpí na pořádné hry, ten by měl zvážit výlet do americké Montany v novém, pátém dílu série Far Cry. V něm se v roli policisty hráči vydávají zatknout šéfa náboženského kultu, ale jak to bývá, všechno se pokazí a nezbývá než fanatické členy kultu, který prorostl do správních složek této odlehlé části amerického státu, zkrátka zlikvidovat. A protože je to Far Cry, tak na hráče čeká obří svět, bezpočet aktivit, explozivní akce, příběhové mise, během kterých se postupně celá oblast osvobozuje, a samozřejmě dojde i na charismatické záporáky. Bohužel těm nohy podráží způsob, kterým šestkrát za hru dojde k v podstatě té samé konfrontaci s padouchy, zákeřnými členy rodiny Seedů. Scenáristická berlička, jak seznámit hráče s padouchem dohlížejícím na tu či onu oblast, rychle ztratí své kouzlo a hře neprospívá ani repetitivní plnění vedlejších misí mezi postupy v ději.

Nejvíc si tak hru užijí ti hráči, kteří žádný předchozí díl ze série nehráli. „Je to v podstatě ta samá formule znovu naservírovaná. Není to v ničem horší než předchozí díly a vypadá to opravdu skvěle. Je to pořád skvělá hra a tentokrát má i výborný původní soundtrack,“ shrnuje Jarda svoje dojmy z Far Cry 5. Ale jestli chcete znát jeho hodnocení, budete si muset poslechnout celý Quest.

Chcete vědět, kolik fárkrájů z pěti si odnesl nejnovější díl? S kým se Lukáš na GDC setkal? V čem spočívá sázka o kuře mezi Jardou a Lukášem? Však víte. Vaše uši + náš Quest = VSL!

autoři:Jaromír Möwald, Vojtěch Dřevíkovský, Lukáš Kunce
  • Technologie
  • Komentář