Quest: Český Chuchel je úžasná groteska, u které se budete smát od začátku do konce

23. březen 2018
Ze hry Chuchel

V Questu se normálně bavíme o hrách, ale tentokrát musíme rozebrat i filmovou novinku v kinech, Tomb Raidera na motivy moderního rebootu známé značky. A nemůžeme se shodnout, jestli filmová adaptace dopadla dobře, nebo ne. Dojde však i na recenzi české hry Chuchel a retro vzpomínání na upírskou hru Vampire: The Masquerade – Redemption, která se odehrává také v Praze.

Ale pěkně popořádku. Do studia jsme si pozvali Martina Macháčka, aby nám zrecenzoval nejnovější hru od českého studia Amanita. O Chuchlovi jsme se bavili už v lednu, kdy hra byla nominována na „herního Oscara” v mezinárodní soutěži na Independent Games Festival. Nyní je však interaktivní animovaná groteska s chlupatým holomkem v hlavní roli venku a sklízí přízeň hráčů po celém světě. Martina nevyjímaje. Dle svých slov u hry téměř umřel smíchy! „Je to spíše příběh celého světa, kdy nás všechny lidi reprezentuje klubko prachu, které se umanutě snaží dohnat svoji vysněnou třešničku. Je to velmi existenciální hra – když něco chceme hrozně moc, tak to někdy dostaneme, nevíme, co s tím, a rychle o to zase přijdeme. A to je Chuchel,“ analyzuje Martin velice vážně filozofickou podstatu hry o uřvaném chuchlovi. Ve skutečnosti je Chuchel vlastně strašně milá a přístupná hra, nad kterou se pobaví kdokoliv. Vizuální humor, vcelku snadné hlavolamy a nesmyslný jazyk bourají jakékoliv překážky, které by mohly stát v cestě užívání si radosti ze hry. „Je to prostě ňuňu,“ shrnuje Martin nakonec svůj profesionální verdikt.

Jestli je ňuňu i Lara Croft v novém filmu, jsme rozebrali s Pavlem Makalem, šéfredaktorem serveru Hrej.cz. Pavel i Jarda nového Tomb Raidera viděli a každý si o filmu myslí něco úplně jiného. „Já to považuji za nejlepší herní adaptaci, kterou jsem kdy viděl,“ říká svůj pochybný názor Jarda, který se okamžitě přizná, že ale neviděl film podle hry Double Dragon a o filmovém Silent Hillu si nemyslí nic dobrého. „První půlhodina je vcelku fajn. Ale zlom přichází v momentu, kdy Lara ztroskotá na ostrově, tedy ve chvíli, kdy začíná původní hra. Tam začala plejáda WTF momentů, která do konce neustala,“ oponuje Pavel. Jarda se ale nedá a vyzdvihuje produkční náklady a herecké osazení, kterému vévodí oscarová herečka Alicia Vikander. Zde Pavel souhlasí, že Alicia dělá, co může, v mezích scénáře. Ten ostatně čerpá z příběhu rebootu z roku 2013, ale oba kluci se shodují, že jen to na filmovém plátně nestačí. Naše hodnocení se však dozvíte jen při poslechu celého Questu.

A když už jsme měli Pavla ve studiu, nechali jsme si povyprávět o hře Vampire: The Masquerade – Redemption. Akční RPG z roku 2000 přineslo mezi AAA tituly svět World of Darkness, do té doby známý spíše hráčům papírových her na hrdiny. Našince muselo na hře zaujmout zasazení do středověké Prahy, které však časem vzalo za své a příběh se posunul do Londýna a New Yorku 20. století. Meče tak vcelku originálně vystřídaly samopaly, ale RPG jádro zůstalo netknuté a hráči pokračovali v řešení upíří konspirace rozehrané na ploše mnoha staletí. Hru několik let poté následovalo známější pokračování s podtitulem Bloodlines, ale i Redemption má něco do sebe: například návštěvu pražské Zlaté uličky nebo fiktivních stříbrných dolů za branami Prahy.

Kolik ňuňu z pěti ňuňu dostal Chuchel od Martina? Jaké další filmy podle her mají kluci rádi? A jaké jiné pražské reálie se dostaly do upířího RPG? Zakousněte se svýma ušima do hrdla nového Questu a olizujte vroucí informace řinoucí se z našich ústních tepen. Slibujeme, že na žádná taková přirovnání v něm nenarazíte.

Spustit audio
autoři: Vojtěch Dřevíkovský, Jaromír Möwald