Fenomén Valheim. Hráče pohltil ošklivý, ale geniálně detailní vikinský boj o přežití

19. březen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Valheim

Hráči podléhají trendům jako kdokoliv jiný a první měsíce letošního roku patřil žebříček nejhranějších titulů na počítačích právě Valheimu. Kde se průzkumnický survival vzal a co dělá oproti ostatním hrám ve svém žánru jinak, o tom si Jarda s Lukášem povídají s dvojicí hostů: Davidem Vávrou a Jonathanem Tonem.

Valheim opravdu patří k senzacím – během prvního měsíce si ho koupilo přes 5 milionů hráčů –, ačkoliv na první pohled asi nikoho příliš neoslní. Jeho grafika dokáže být nesmírně krásná, a přitom naprosto odporná v ten samý moment, a to kvůli nižšímu počtu polygonů a nízkému rozlišení textur, kompenzovaných hezkým nasvícením. I hratelností Valheim tak trochu klame tělem, jeho survivalová složka, kde hráči bojují o přežití naplňováním základních potřeb, je do jisté míry upozaděná a dobrovolná.

Jeho hlavním esem je důraz na prozkoumávání rozlehlého světa, boj s mytologickými bestiemi, budování vlastní osady a také komunitní rozměr, kdy se tomu všemu můžete věnovat s přáteli. Což je v době pandemie plusový bod prakticky pro každou hru, která alespoň trochu zvládne kompenzovat omezeními znemožněný sociální život.

Valheim má zároveň i jedno minus: má konec. Hra je sice zatím dostupná v předběžném přístupu a tvůrčí tým na ní stále ještě pracuje, po několika desítkách hodin se ale dá zdárně dokončit. I poté v ní ale je co dělat, jak dokázali třeba nadšení fanoušci, kteří na svém serveru postavili zdařilou repliku slavné Eiffelovy věže.

Kde jsou ve Valheimu ti slibovaní vikingové? Dá se plnohodnotně hrát i bez dalších hráčů? Pusťte si celý díl Questu a dozvíte se vše, co jste o explorativním survivalu potřebovali vědět.

Spustit audio