Filmové češství: nuda ve Špindlu a jediná skutečná láska k vlašáku z Nonstop lahůdek

Miroslav Krobot ve filmu Jana Hřebejka Nonstop lahůdky
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Miroslav Krobot ve filmu Jana Hřebejka Nonstop lahůdky

Aleš, Vítek a Tomáš se dnes mrknou mimo jiné na českou tvorbu: na mručící české muže ve Špindlu 2 a vřelé city k negurmánským salátům ve vršovických Nonstop lahůdkách. Popovídají si i o tom, v čem se český film může učit od Martina Scorseseho, a nabídnou také recenzi filmu Jumanji 2.

„Euforickému soundtracku snímku Špindl 2 vládne píseň, ve které s nesmírnou úlevou zazní Už máme to za sebou. To je asi tak jediný libý pocit, který se dostaví při jeho sledování, a to konkrétně až u titulků filmu,“ říká Tomáš. Špindl 1 je podle něj romantická komedie, která není ani romantická, ani vtipná. Při dohledávání materiálu Tomáš údajně zahlédl na internetu fotku s tlustým sešitem s nápisem Špindl 2 – scénář. „Takže to asi scénář mít musí. Ale nevypadá to tak,“ přemítá temně Tomáš.

Z filmu Špindl 2

Jde o klasický případ filmu s miliardou postav. Je to proto, aby se obešlo vymýšlení příběhu a nemuselo se nic psát. Skáče se z jedné scény na druhou a ani jedna není nijak pointovaná. „Sejdou se tam karikaturní postavy, které jsou ve scénách jen třeba dvakrát za film. Je to film plný mručících mužů, od Romana Skamene až po Oldřicha Navrátila,“ myslí si Tomáš. V prvním díle byl alespoň nějaký náznak přirozených dialogů, stopové množství nějakého dialogu. Vítek však namítá, že „film, ve kterém hraje Katka Hrachovcová, nemůže být špatný“.

U české tvorby kluci zůstali, podívali se na snímek Nonstop lahůdky, který je jednou z částí série Jak si nepodělat život. „Je to o lásce k salátům, velmi negurmánským zážitkům. Je to hezký český snímek protkaný nejlepšími hity z dávné minulosti. Je to film o jednom nešťastně ukončeném vztahu. Hlavní hrdinka Eliška Křenková nestihne vlak z Vršovic a staví se v lahůdkách, kde jí Miroslav Krobot naloží pořádně salátu. Mezi nimi pak jede nonstop konverzační komedie. Všechno se proplétá až na hraně absurdity,“ říká Tomáš. Aleš navíc cení, že se režisér Jan Hřebejk téměř přesně držel doporučené filmové stopáže Čelistí – 79 minut.

V jedné ze scén Nonstop lahůdek se navíc Hřebejk podle Aleše inspiroval Martinem Scorsesem. A když už jsme u toho, jak se vlastně podařil Scorseseho nový snímek Irishman? Pusťte si Čelisti!