Jun-His z Oranssi Pazuzu: Metal se musí vyvíjet

21. březen 2014

„Inspiruje nás druhá vlna severského black metalu, šamanská hudba, freejazz, elektronika, ale i progresivní, psychedelická muzika ze 70. let. Kapely jako King Crimson nebo Genesis dokázaly o hudbě přemýšlet opravdu otevřeně. A to chceme i my,“ říká frontman Jun-His. Loňské třetí album Oranssi Pazuzu s názvem Valonielu, které dnes kapela koncertně představí v Praze, právě takovou otevřenost a pestrost nabízí. Kombinuje temnotu a brutalitu s mnoha odstíny improvizační, hypnotické psychedelie.

Desky, která je živější než její předchůdce a představuje prý návrat k mikrokosmickému měřítku, si všimla i mainstreamovější hudební média. „Nevadí mi číst o nás na Pitchforku. Je to stejné jako kdekoli jinde, třeba v metalovém magazínu. Zajímá mě, co si o naší hudbě myslí různí lidi,“ říká Jun-His. Podle něj se Oranssi Pazuzu cítí stejně dobře na line-upu polského OFFu jako na malých metalových festivalech. Dá se v současnosti vzhledem k popularitě jmen jako Liturgy, Wolves In The Throne Room a dalších mluvit o jakési další vlně black metalu? „Každá hudba se posouvá dál. I metal se musí vyvíjet. I když puristi budou protestovat.“

Pokud vás zajímá, o čem jsou finské texty Oranssi Pazuzu nebo jaké metalové kapely považuje Jun-His v současnosti za nejzajímavější, pusťte si záznam rozhovoru.

autor: Robert Candra
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

3x Karel Klostermann

Koupit

Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.