K dobrému učiteli mají děti pozitivní vztah, říká Štěkánka ke knize Aby škola neškodila
Jak může vypadat průvodce pro žáky, studující a dobré učitele? Aby škola neškodila je nová kniha pedagoga Roberta Čapka a Štěpánky Cimlové alias Štěkánky, která se věnuje častým problémům českého školství.
„Chodí mi tisíce podnětů od školáků, co se jim ve škole děje, a tak jsem si říkala, že by si zasloužilo zpracovat to do knížky,“ říká učitelka a influencerka, která na svých sítích rozebírá palčivá témata.
„Dlouhodobě se řeší chování učitele, například agresivní projevy jako křik, sarkasmus a negativní přístup,“ říká. „Učitel nehledá v žácích to, co jim jde, ale vypichuje to, co jim nejde,“ poukazuje na jeden z častých problémů.
„Dobrého učitele poznáte tak, že k němu mají děti pozitivní vztah,“ vysvětluje. „Snažím se nezanevřít na celý systém, ale spíš vnímat to, co mi píšou sledující, a sděluji děti, které učím,“ říká.
„Mně se například líbí, jak máme napsané rámcový vzdělávací program, který umožňuje každé škole, aby si sestavila svůj styl výuky,“ zmiňuje.
Jak je to s telefony v hodině a vzděláváním? Pusť si díl se Štěkánkou o nové knize.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.