Kafe pro vousy a temné bio: kosmetika podle českých návrhářek v Modeschau

03759466.jpeg
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy 03759466.jpeg

Alexmonhart, kterou můžete znát díky jejím batohům a doplňkům, se nově pouští do kosmetiky. Společně s kávovými experimentátory FunLab vytvořila výživný olejíček pro vousaté i hladké tváře. Vlastní linii kosmetiky letos ve spolupráci s českou bio značkou Nobilis Tilia rozjela i Iva Burkertová aka ODIVI.

Ačkoliv je TINCT primárně určený pro muže, stejně jako ostatní věci od Alexmonhart funguje i unisex. „Pracujeme s olejem, který je vedlejším produktem zpracování kávy. Díky macerování kávových zrn se do něj dostane spousta živin a kofein,“ vysvětluje Alex. Olej má díky tomu přispívat k lepšímu růstu vousů a dá se použít i na zjemnění a osvěžení kůže na krku nebo na rukou. Vedle kávové složky jsou součástí TINCT esenciální oleje: „Přidali jsme bergamot a tonku, které voní po vanilce a citrusech. Šlo nám o příjemnou vůni, která se zároveň nebude tlouct s parfémy a další kosmetikou, kterou lidé používají.“ TINCT může podle Alex použít úplně každý, vousáči, nevousáči i slečny.

Kosmetika ODIVI se skládá ze čtyř různých produktů zaměřených na ženskou pleť. Linie Essentials obsahuje čistící olej a tonikum, omlazující hyaluronové sérum a uklidňující vonný olej. Vzniká ve spolupráci s českou značkou bio kosmetiky Nobilis Tilia. Pokračuje Iva Burkertová: „Přála jsem si spolupracovat s firmou, která má zkušenost s výrobou přírodní kosmetiky. Často a ráda utíkám z města a hledám možnosti, jak se spojit s přírodou. S Nobilis Tilia sdílíme společnou filosofii i zaujetí.“ Obrat k přírodě a bio kvalitě ODIVI je součástí širšího kontextu. Rostoucí zájem o přírodní a eticky vyrobenou kosmetiku u nás v poslední době potvrzuje vlna nových lokálních DIY a bio kosmetických značek. V Praze se také nedávno uskutečnil první prodejní festival zaměřený na udržitelnou krásu, Green Beauty Market.

03759467.jpeg

Obě mladé české módně-kosmetické novinky spojuje důraz na kvalitu ingrediencí a minimalistický a agenderový vzhled obalů a flakónů. Design lahviček Essentials odkazuje k estetice vědeckých laboratoří a starých lékáren. Tvar je přísně odvozený od funkce a jediným zdobným prvkem jsou jednoduché fonty. Minimalistický a čistě funkční je i flakon TINCT, který zdobí jednoduchý kontextový odkaz – lahvička se prodává zabalená ve stříbrném vakuovém pytlíku na kávu. ODIVI i Alexmonhart dávají vlastní kosmetikou najevo, že chtějí přerůst úzkou škatulku módní značky. Jejich ambicí je stát se součástí širšího životního stylu mladé generace.

03759465.jpeg