Když je monotónnost výhodou. Novou desku Alexise Marshalla je těžké přestat poslouchat
Když se tři roky zpátky znovu připomněli američtí noise-rockeři Daughters s albem You Won't Get What You Want, byl to jeden z nejspektakulárnějších návratů na scéně. Kapela okolo expresivního vokalisty Alexise Marshalla nahrála album stejnou měrou agresivní jako popově opojné a návrat stvrdila i sérií turné po celém světě. Pak se znovu odmlčela.
Teď se ovšem ozývá její frontman a na labelu Sargent House vydává sólové album House Of Lull House Of When, které do značné míry založil na studiové improvizaci. Výsledkem je neurvalá, ale i elegantní deska, která nabízí leccos, jen ne příjemný poslech. Monotónní Marshallovy deklamace se ovšem zarývají pod kůži nebývalou silou – a to způsobem, kdy je takřka nemožné dělat při poslechu desky cokoliv jiného. Všemu hnusu navzdory je taky těžké album odložit, vypnout.
Hudbu až kontrastně příjemnou a možnost uklidnit pocuchané nervy pak nabízí jiná novinka – album Nova Naturo od japonské hudebnice Haco. Tu zná díky spolupráci s Gurun Gurun i české publikum, Jára Tarnovski se ostatně podílel i na novém albu vokalistky, jejíž začátky jsou spojené s avant-popovými After Dinner. Nova Naturo je okouzleně něžná nahrávka, protilék na nepříjemné básnění s Alexisem Marshallem nebo třeba Mikem Williamsem z Corrections House.
Sugestivní deklamace zpěváka Daughters, unikavý japonský pop i zatěžkaná muzika, která byla předvojem později slavnější kapely Kylesa. Modeláři na cestě světem i přístupy k temnotě!
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.