Laskavý humor adventury Return to Monkey Island není boomerský, renesanci žánru ale nespustí

7. říjen 2022

Kdo z fanoušků a fanynek adventur by neznal Monkey Island. Když jeho duchovní otec Ron Gilbert na začátku roku oznámil návrat populární pirátské série pod svou taktovkou, setkal se s nadšením pamětníků i poměrně drsnou kritikou zvoleného výtvarného stylu. Výsledek pohladí na duši především nostalgiky, o moc větší ambice ale nakonec nemá.

„Názvy her v sérii jako by odkazovaly na to, co se tvůrcům honí hlavou. Na začátku to bylo tajemství, které je potřeba odhalit, ve třetím díle se z něj stala tak trochu kletba, které ve čtyřce už chtěli uniknout a teď je v šestém díle po pauze konečně čas na nostalgický návrat,“ glosuje Jarda vývoj série Monkey Island i samotného adventurního žánru. Return to Monkey Island dějově přímo navazuje na druhý díl, který byl doposud tím posledním, na němž se se svým týmem podílel právě Ron Gilbert.

S sebou ale přivedl i původního designéra Davea Grossmana společně s trojicí skladatelů a dabéry hlavních postav včetně Guybrushe Treepwooda (Dominic Armato) nebo Elaine Marley (Alexandra Boyd). Do scénáře nové hry vnáší po třiceti letech spoustu sebeironie a milý humor, který sice smíchy nikoho neshodí ze židle, ale ani se z něj trapností a urputnou snahou zůstat v kurzu nekroutí prsty na nohou. Zároveň klikací adventura zvládá působit svěže a nechybějí v ní některé moderní prvky jako zdravá míra nápovědy, aniž by je ale nutila těm, kteří si na řešení hádanek a nepravděpodobné kombinací předmětů chtějí přijít sami.

Vrací se na Opičí ostrov taky trojhlavá opice? Je Return to Monkey Island dobrým vstupním bodem do série? Odpovědi naleznete v celém díle Questu.

Spustit audio