Mypracujeme.cz: Posuzujte jednotlivce!

7. srpen 2012

Minulý týden začala kampaň na podporu zaměstnávání Romů. Jejím cílem je upozornit na předsudky většinové české veřejnosti vůči jejich přístupu k práci.

Projekt společnosti IQ Roma servis se jmenuje Romové pracují a chtějí pracovat a navazuje na loňskou kampaň Neviditelní. Kampaň, která je postavená na paradoxech, vtipu a pozitivní argumentaci jednotlivých Romů přišel představit Zdeněk Ryšavý.

V jaké situaci se vlastně kampaň rozjíždí? Proč se o ní v médiích mluví jako o kontroverzní? Z jakých čísel o zaměstnávání nebo spíš nezaměstnávání Romů její iniciátoři vycházejí? V rozhovoru se seznámíte s konkrétními negativními i pozitivními příklady, rozsahem a skutečnou nákladností kampaně Romové pracují a chtějí pracovat.

Plakátová část kampaně běží do konce srpna a souběžně funguje web mypracujeme.cz, na kterém se dozvíte o dalších plánovaných akcích v podzimních měsících. Pokud vás zajímá, jaké české podniky posuzují zájemce o práci podle jejich schopností, a ne podle barvy pleti, podívejte se na www.ethnic-friendly.eu. V seznamu je zatím necelá padesátka českých firem.

Spustit audio

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.